Moi.Sellaista kysyn että minkä takia kun harrastan naisen kanssa seksiä...
Moi.Sellaista kysyn että minkä takia kun harrastan naisen kanssa seksiä niin näen naisessa miehen?? Enkä ole homoseksuaali

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Jos tulkitsen kysymystäsi oikein niin harrastat seksiä naisen kanssa, mutta sinulle tulee seksin aikana ajatus, että nainen olisikin mies tai miehekäs.
Mieleemme tulee jatkuvasti ajatuksia. Näin voi olla myös seksin aikana. Ihmisen mieli tuottaa usein varsin monenlaisia seksuaalisia ajatuksia riippumatta siitä, minkälainen henkilön seksuaalinen suuntautuminen on. Kaikki seksuaaliset suuntautumiset ovat ihan yhtä okei ja on okei myös olla määrittelemättä itseään.
Joskus omia ajatuksiaan voi pelästyä ja säikähtää. Näin tapahtuu usein silloin, jos koemme että ajatuksemme eivät vastaa sitä, kuka olemme tai haluaisimme olla. Jos esimerkiksi määrittelee itsensä heteromieheksi niin voi olla hämmentävää huomata ajatus siitä, että kumppani voisikin olla mies. Se että määrittelee itsensä heteroksi ei kuitenkaan tarkoita, etteikö mieleen voisi tulla muitakin seksuaalisia ajatuksia kuin ajatuksia heteroseksistä.
Kun mieleemme tulee jokin ajatus, josta emme pidä, yritämme usein taistella sitä vastaan ja työntää sen pois mielestämme. Tämä kuitenkin tyypillisesti vain vahvistaa ajatuksen voimaa. Tehokkain työkalu hankalien ajatusten suhteen on panna ne merkille – ”ahaa, mieleeni tuli tällainen ajatus” – ja sen jälkeen suunnata huomio takaisin siihen, mitä oli tekemässä. Seksin aikana huomion voi suunnata esimerkiksi oman kehon miellyttäviin tuntemuksiin.
Joustava suhtautumistapa omiin ajatuksiin vaatii usein hiukan harjoittelua. Apua harjoitteluun löydät esimerkiksi täältä. Jos haluat jutella aiheesta lisää, voit soittaa neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi