Moikka!
Olen 13 vuotias poika ja oon ollu noin puol vuotta yhen tytön kaa yhessä. Ollaa tunnettu jo pitkään sitä ennenki. Mut nyt ku yläaste alko ja nään sitä joka päivä, oon vaa halunnu olla enemmän sen kaa mutten uskalla näyttää sitä kaikille. Kerran oisin halunnu ottaa sitä kädestä kii mut en kehdannu. Oon myös halunnu nyt lähiaikoina ehdottaa seksiä mutten oo uskaltanu. En oo ees pussannu sitä koska lähistöl on aina joku näkemässä. en ees oo viittiny pyytää sitä meil koska mun pikkusiskot häiritsus meitä. Miks oon näin ujo 🙁 oisko mitään vinkkejä et voisin olla mahdollisimman lähellä sitä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Tosi ihanaa, että sinulla on joku erityinen ihminen elämässäsi. Näettekö tämän ihastuksesi kanssa hänen kotonaan tai onko teillä yleisesti ottaen mahdollisuutta tavata koulun jälkeen ja viettää yhteistä aikaa vaikkapa elokuvissa tai muualla? Tai voisitko esimerkiksi saattaa koulun jälkeen hänet kotiin, bussipysäkille tms.? Näin saisit olla kauemmin hänen kanssaan ja siinä kävellessä voisi kätesi hipaista toisen kättä ikään kuin vahingossa. Toiselta voi myös ihan suoraan kysyä, saisitko ottaa häntä kädestä kiinni. Luulisi, että se sopii hänelle, kun kerran olette yhdessä.
Lisäksi tietysti koulussa voi vaikka mennä hänen viereensä ruokalassa tai yrittää välitunnit jollain tavalla viettää hänen seurassaan. Ja onneksi koulun jälkeen voi myös olla puhelimitse tai netin välityksellä yhteydessä, jos on ikävä toista.
Ennen seksin harrastamista voisitte harjoitella yhdessä olemista ja sopivaa tapaa koskettaa toisianne. Seksi voi tuntua nautinnollisemmalta, kun tietää, mistä itse pitää ja mistä toinen tykkää. Mitään kiirettä ei ole ja voitte ihan rauhassa ensin harjoitella kädestä pitämistä ja suutelemista. Jos siltä tuntuu, voitte yhdessä keskustella, olisivatko molemmat valmiita harrastamaan seksiä. Mikäli kyseessä olisi niin sanottu eka kerta teille molemmille, voisitte halutessanne tutustua aiheeseen vielä täältä ennen seksin harrastamista.
Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa lähestyä tätä tyttöä, mutta kohteliailla käytöstavoilla ja molempien toiveet ja tunteet huomioon ottamalla pääsee jo pitkälle ja saa molempien olon tuntumaan hyvältä suhteessa. Sinua voisi helpottaa pohtia näitä asioita jonkun turvallisen aikuisen kanssa, sillä aikuisetkin ovat joskus olleet samassa tilanteessa kanssasi ja tunteneet itsensä ujoiksi. Myös Poikien Puhelimen kivat miestyöntekijät auttavat sinua mielellään. Lisäksi meihin saa olla aina uudestaankin yhteydessä. Hyvää yhteistä taivalta teille!
Neuvonnan tiimi