Moikka, jos terska on kuvia niin voiko sitä rasvata tai...
Moikka, jos terska on kuvia niin voiko sitä rasvata tai öljytä jollakin? Onko siitä mitään haittaa terskalle? Onko metsässä itsetyydytys sallittua? Olen poika ja välille tekisi mieli itsetyydyttää metsässä esim kun on käynyt puskapissalla niin sen jälkeen. Onko metsässä pissaaminen ok? Haittaako jos joku näkee kun on pissalla metsässä?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Terskan iho voi kuivua erilaisista syistä, kuten hankauksesta, liiallisesta pesusta tai voimakkaista pesuaineista. Joskus myös esimerkiksi vahvat aknelääkkeet saattavat kuivattaa kehon limakalvoja. Jos terska tuntuu kuivalta, voi hoitona käyttää esimerkiksi hajusteetonta perusvoidetta. Ihoalue on hyvä ensin huuhdella lämpimällä vedellä, ja tämän jälkeen vielä kuivata, ennen kuin levittää alueelle kevyttä perusvoidetta. Jos alue alkaisi oireilla jotenkin voimakkaammin, tai kaipaisit lisää tietoa aihepiiriin liittyen, kannattaa kääntyä terveydenhoitajan puoleen.
On ihan luonnollista kiihottua ja fantasioida erilaisista asioista. Metsässä voi käydä pissalla, mutta olisi hyvä, ettei kukaan ulkopuolinen joudu tahtomattaan todistamaan tilannetta. Sama pätee myös itsetyydytykseen. Jos siis tekee mieli pissata tai harrastaa sooloseksiä metsässä, kannattaa valita paikaksi jokin vähän suojaisampi kohta, joka ei ole suoraan kulkureitin varrella. Monesti myös jokin näkösuoja voi olla hyväksi, kuten suuri kivi tai vastaava.
Lisää tietoa itsetyydytyksestä löydät täältä. Jos sinulle tulee lisää kysymyksiä, voit olla aina yhteydessä neuvontapuhelimeemme.
Maija Nieminen