Moikka, Tällänen kysymys tuli mieleen. Tuleeko enään aikuisiällä (32) yöllisiä...
Moikka, Tällänen kysymys tuli mieleen. Tuleeko enään aikuisiällä (32) yöllisiä siemensyöksyjä? Mielenkiinnosta nyt testannut. En oo lauennut 2viikkoon. Runkannut olen välillä sillain kiihottuneeseen tilaan mutta en loppuun saakka. Eikä ole näkynyt. Ja onko sillä väliä jos on näin pitkä tauko. Kärsiikö sperma laatu tälläsessä?Pitääkö vaan ”purkautua” runkkaamalla.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Yölliset siemensyöksyt ovat yleisimpiä murrosiässä, mutta myös murrosiän jälkeen on mahdollista kokea yöllinen siemensyöksy. Tämä on kuitenkin hyvin yksilöllistä ja monesti yöllisiä siemensyöksyjä ei välttämättä tule iässäsi niin usein kuin on murrosiässä saattanut tulla. Tässä ei ole mitään outoa, yleensä keho kuitenkin tietää mitä tekee. Noin yleisesti ottaen on myös hyvä muistaa, että orgasmin voi saada ilman siemensyöksyäkin.
Sperman laatuun vaikuttavat lähinnä esimerkiksi alkoholi, tupakka, kannabis, ylipaino, erilaiset lääkeaineet, aiemmin sairastettu seksitauti, kuten klamydia, sekä stressi. Ei siis ole ”pakko” purkautua runkkaamalla, mutta toki runkkaamisesta ei ole mitään haittaakaan. Jos kuitenkin virtsaaminen, erektiot -ja halutessasi myös siemensyöksyt- onnistuvat, ei syytä huoleen pitäisi olla. Lisätietoa terveyteen liittyen saat parhaiten terveydenhoitajalta. Jos sinulle tulee mieleen vielä lisää kysymyksiä, voit olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme, jossa voimme neuvoa sinua vielä laajemmin.
Neuvonnan tiimi