Moi!Minua on viime aikoina alkanut vaivaamaan kaksi vuotta nuoremman, samaa...
Moi!
Minua on viime aikoina alkanut vaivaamaan kaksi vuotta nuoremman, samaa sukupuolta olevan serkkuni kanssa tapahtuneet seksuaaliset leikit. Näitä leikkejä tapahtui muistaakseni ollessamme 3.-5. luokalla. Leikkeihin liittyi sukupuolielinten koskettelua ja vertailua, eikä niihin liittynyt pakottamista tai muuta sellaista. Jälkeen päin minua on kuitenkin alkanut hävettämään kamalasti. Mitä jos serkku sai traumoja? Olenko ollut seksuaalinen ahdistelija, sillä olin tilanteessa vanhempi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että otit meihin rohkeasti yhteyttä. Et ole yksin tilanteessasi, sillä moni muukin on lapsena tutustunut seksuaalisten leikkien kautta omaan kehoonsa. Lapsilla on luontainen kiinnostus eri asioita kohtaan ja myös omaa kehoa on luonnollista tutkia leikin kautta. Tällaisia leikkejä voidaan kutsua myös lääkärileikeiksi ja näitä leikkejä saatetaan lapsena joskus harrastaa myös muiden itselle läheisten lasten, kuten serkkujen tai ystävien kanssa.
Omat kokemuksensa on hyvä suhteuttaa siihen maailmaan, jossa itse kyseisenä aikana eli. Lääkärileikkejä ei harrasteta aikuisen maailmasta käsin, vaan ne leikitään lapsen maailman kautta, niillä tiedoilla, jotka sillä kyseisellä hetkellä ovat käytettävissä. Kerroit, että toimitte leikeissänne yhteisymmärryksessä, joten sinulla ei ole mitään hävettävää ja serkkusikaan ei luultavasti saanut traumoja. Kuvaamasi tilanteet eivät tee sinusta myöskään ahdistelijaa.
Millainen olo sinulla tällä hetkellä on? Toivottavasti häpeän tunne on helpottanut ja voit hyvin. Vaikeiden tunteiden kanssa voi olla raskasta elää, joten jos asia edelleen vaivaa sinua, saattaisi sinua helpottaa soitto neuvontapuhelimeen, jossa tapahtunutta voidaan käsitellä syvemmin. Kanssamme on mahdollista jutella luottamuksellisesti ja neuvomme sinua vielä mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi