Moi,minulla ollut jo 5v valkojäkälä,esinahka todella kiree,enkä aio leikata.ensin yhdyntä...
Moi,minulla ollut jo 5v valkojäkälä,esinahka todella kiree,enkä aio leikata.ensin yhdyntä sujui jotenkin vaikka puollöysä ja nahkapäällä.enään emme ole 3vuoteen yrittäneet koska ei mitään,ei mitään eloa enään.luin että verisuonet kärsii jäkälästä,niin onko nyt tuhonut melkovarmasti ne??kiitos jos vastaatte,lääkäriin en mene enään.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Sairastuminen voi muuttaa omaa seksuaalista toimintakykyä ja vaikuttaa siten myös omaan minäkuvaan ja parisuhteeseen. On jokaisen oma asia päättää suoritettavista hoitomuodoista, mutta usein kuvaamaasi toimenpidettä suositellaan, jotta peniksen toimintakyky säilyisi ja virtsaputki sekä esinahka eivät ahtautuisi. Millainen tilanne sinulla noin muutoin on, ilmeisesti hoitotasapainon saavuttaminen on ollut hankalaa viime vuosina?
Valitettavasti vain lääkäri osaa sanoa täysin varmasti, missä kunnossa kudokset ja verisuonet peniksesi alueella ovat. Monet valkojäkälää sairastavista voivat kokea lääkärissä käymisen häpeällisenä tai epämiellyttävänä ja tämä on hyvin ymmärrettävää. Avun saaminen olisi silti tärkeää, jotta tilanne voitaisiin vielä mahdollisesti saada kuriin ja vakavampi taudinkuva estettäisiin. Jos sinua mietityttää lääkärille meneminen, ehkäpä puhelinaika terveydenhoitajalle saattaisi tuntua alkuun helpommalta. Jos lääkärillä käyminen ei kuitenkaan ole vaihtoehto, voisi vertaistuki olla silti sopiva vaihtoehto tilanteessasi. Lisää tietoa asiaan liittyen voit löytää täältä.
Koska tilanne vaikuttaa usein hyvin kokonaisvaltaisesti omaan hyvinvointiin ja seksuaalisuuteen, voisi sinua/teitä helpottaa jutteleminen seksuaalineuvojan vastaanotolla. Myös puhelinneuvontaamme saa soittaa, jos se tuntuu luontevammalta vaihtoehdolta. Yhteystiedot löytyvät täältä. Toivottavasti löydät vielä sinulle sopivan auttamismuodon.
Neuvonnan tiimi