Monimutkainen suhde pojan kanssa.
Hei. Minulla ja yhdellä pojalla on ollut jo pitkään ihastumisen tunteita toisiamme kohtaan. Ainoa ongelma on, että hän on minua reilusti seksuaalisempi ja vaikka molemmat olemme lähes kokemattomia, hän vaikuttaa siltä kuin olisi jo monet vuodet puuhastellut kaikkea. Ja monet varmasti ajattelevat että miksi tämä on ongelma.
Seurustelimme hetken pari kuukautta aiemmin ja olimme molemmat tosi onnellisia. Ainoana esteenä iski se, ettei hän juuri puhunut mun luonteesta vaan kaikki kääntyi aina kroppaan. Ja vaikka meidän keskustelukynnys oli matala, ja asiasta hänelle sanoin että olisi kiva jutella muustakin , ei hän sitä enää parin päivän päästä muistanut. Ensimmäisellä viikolla hän oli valmis jo intiimiin kanssakäymiseen ja kun toivoin häneltä kunnioitusta mua kohtaan, että en halua heti siirtyä kyseisiin hommiin, vaan ihan halailu ja pussailu riittää aluksi. Hän hieman loukkaantui ja sanoi ettei halua koko ikäänsä odottaa. Olin hieman harmissani, koska en sanonut että en ollenkaan haluaisi. Sanoin vain, etten koe vielä olevan oikea aika sille ja että voidaan katsoa jos/kun juttu etenee.
En saa tätä poikaa mielestäni ollenkaan, mutta uskon että mahdollisesti sama toistuisi, ja se aiheuttaa todella vaivaantuneen olon. Ja koska olemme edelleen kavereita, juttelemme eikä tätä samaa tietenkään tapahdu. Mitä mun täytyisi tehdä? Olisin halunnut tehdä hänen kanssaan enemmän, jotta hänellekkin olisi tullut olo että kuuntelen häntä enemmän asiassa, mutten voi itselleni mitään. Koin että en ole suhteessamme vielä valmis. Pelkään kuitenkin katuvani jos teen jotain vähän enemmänkään seksuaalista vielä, vaikka samalla koen olevani valmis. Paljon asiaa, mutta kiitos jos saan tähän vastauksen!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpas ikävää kuulla, että ihmissuhteissasi on hankaluuksia. Toisen kanssa ei aina ole ihan samalla aaltopituudella ja siksi voi joskus syntyä kuvaamasi kaltaisia tilanteita. Vaikutat kypsältä nuorelta tytöltä, kun olet ottanut sinua vaivaavan asian puheeksi, näin tuleekin aina tehdä.
Seksi ja seksin harrastaminen voi olla kiinnostavaa, mutta siihen tulee edetä omaan tahtiin. Jos siis sinusta tuntui siltä, että eteneminen tapahtuu liian vauhdilla, oli ihan oikein kertoa asiasta. Suhteen jokaisella osa-alueella on tärkeää huomioida toisen toiveet ja kertomasi perusteella pojan käytös kielii siitä, että hän ei huomioinut tätä seikkaa suhteenne aikana. Mikäli toisesta välittää, ei häntä halua myöskään henkisesti tai fyysisesti satuttaa tai pakottaa mihinkään vastentahtoisesti. Siksipä olikin ehkä parempi, että otitte aikalisän tilanteessanne, jotta voisitte molemmat tarkastella tilannetta hieman etäämmältä. Voihan olla, että ajan (ja iän) myötä hän tajuaa myös sinun kantasi. Tätä ajatustyötä ei kuitenkaan voi tehdä kukaan muu valitettavasti hänen puolestaan.
Vaikka nyt tuntuukin vaikealta, yleensä aika helpottaa erosta aiheutunutta mielipahaa. Ilmeisesti sinusta tuntuu edelleen kuitenkin siltä, että sinua kiinnostaisi palata yhteen? Jos näin on, voit sen toki kertoakin rohkeasti. Jotta voisitte välttää aiemmat karikot, kannattaa kertoa myös peloistaan. Mikäli poika ei osoita käytöksellään, että kunnioittaa toiveitasi, on ehkäpä parempi pysyä vain ystävinä tai ainakin antaa ajan hieman kulua ja katsoa tilannetta uudestaan myöhemmin.
Jos päätätte jatkaa suhdettanne, on hyvä ottaa huomioon, että seksi ei ole pelkkää yhdyntää. Milloin olen valmis seksiin? -artikkelin kautta voitte yhdessä tutkia, mitä kaikkea on hyvä miettiä ennen seksin harrastamista. Yhdessä voitte tutustua lisäksi pettingiä ja ekaa kertaa käsitteleviin artikkeleihin.
Aina kaikki asiat eivät ratkea yhdessä illassa. Pyri siis ottamaan rennosti ja katsomaan, mitä elämä tuo tullessaan. Mikäli suhdetta tämän kyseisen pojan kanssa ei enää syntyisikään, mahtuu maailmaan onneksi muitakin kivoja ihmisiä. Voisiko sinua helpottaa jutteleminen jonkun kaverisi kanssa? Myös aikuiselle voi puhua, sillä aikuisetkin ovat joskus olleet samanlaisissa tilanteissa kanssasi. Halutessasi voit soittaa myös Sexpon neuvontapuhelimeen. Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle!
Maija Nieminen