Mua hävettää!
Siis mua hävettää, se etten tiiä mikä ja et mitä se tarkottaa???!! Eli mikä se nyt on, lu poika ehdotti mulle sitä enkä edes tiiä mikä se on????!!!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ei ole yhtään noloa kysyä, jos ei tiedä jotakin asiaa! Hatunnosto siis sinulle siitä, että uskalsit esittää kysymyksesi rohkeasti täällä.
Termillä ”lu” voi olla useampikin merkitys, mutta voisiko teidän tapauksessanne olla kyse englannin sanoista ”love you”, eli ”rakastan sinua”? Toisaalta, jos poika ehdotti sinulle jotakin, en tiedä, sopiiko rakkaudentunnustus kuvailemaasi tilanteeseen. Onko mahdollista, että kuulit lyhenteen oikein? Tosiaan muitakin merkityksiä on, mutta mikään ei oikein sovi tuohon sinun tilanteeseesi tai ne eivät ole kovin asiallisia. Yksi vaihtoehto on myös, että kyseessä olikin jonkinlainen hymiö, joka ei näkynyt oikein/kunnolla, jos siis kyse oli viestistä.
Parhaiten asian saat selville kysymällä tältä pojalta suoraan, mitä hän tarkoitti. Maailmaan mahtuu paljon sanoja ja lyhenteitä, eikä kukaan voi olettaa, että joku tietäisi kaikkien sanojen merkityksen tai lyhenteen. Jos vieläkin hävettää kysyä, voit yrittää kautta rantain kysellä keskusteluunne liittyen tarkentavia lisäkysymyksiä, joista voisit saada selvää, mikä pojalla oli mielessä. Myös kavereilta voi vaivihkaa tiedustella, mitä eri lyhenteet tarkoittavat.
Toivottavasti saat tietää, mitä poika pohjimmiltaan tarkoitti lyhenteellään. Halutessasi voit lähettää meille vielä uuden kysymyksen, jos jokin asia mietityttää tai hävettää. Aina voi kääntyä myös turvallisen aikuisen puoleen, jolle voi jakaa omat ilonsa ja huolensa. Tsemppiä asian selvittämiseen!
Maija Nieminen