Mulla on kysynys kun oon poika ja mun kaveri on...
Mulla on kysynys kun oon poika ja mun kaveri on tyttö ja ollaan oltu kavereita kauan. Niin sovittii että mä meen sen luokse yöksi ens viikolla ja en oo aikasemmin ollu. Mietin kun meidän pitäis nukkua sen huoneessa molemmat niin voinko mä nukkua kalsareissa niin ku kotona vai pitäskö mun ottaa enemmän vaatteita. Ja tarkoittaakse sitä että mä nään sen ku sillä on vaan vähän vaatteita tai jos nään kun se vaihtaa vaatteita. Se vähän jännittää mutta vois olla kivaa. Ja entä jos mulla seisoo sit?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Oletteko jutelleet kaverisi kanssa sopivista vaatteista ja nukkumisjärjestelyistä? Häneltä saisit varmasti parhaimman vastauksen siihen, millaisissa asuissa heillä on tapana nukkua ja mikä tuntuisi teistä molemmista hyvältä vaihtoehdolta puolin ja toisin. Yleensä hyvän kaverin luona voi olla melko rennosti, joten luultavasti voit nukkua ihan kalsareillasi. Jos sinusta tuntuu vielä vähän epävarmalta, voit ottaa vaikka ohuehkon t-paidan mukaan, jonka sitten voit vetäistä nopeasti päälle, jos siltä tuntuu. Riippuu myös paljon kaveristasi, missä hän kokee parhaimmaksi vaihtaa vaatteensa. Voihan olla, että hän pukee yöpuvun ylleen toisessa huoneessa, tai et näe pimeässä, miltä hän näyttää.
Erektioita voi joskus syntyä, vaikka ei sitä välttämättä toivoisikaan. Mikäli erektio vahingossa tulee, voit yrittää mennä vaikka nopeasti peiton alle tai olla sellaisessa asennossa, jossa erektio ei näy. Erektion tullessa voi yrittää keskittyä ajattelemaan jotain ihan muita asioita ja antaa erektion laskea itsestään.
Oliko sinulla joitakin tiettyjä toiveita tulevalle yökyläilylle? Omista tunteistaan ja jännityksen aiheistaan kannattaa puhua toiselle, sillä ihmisiähän me kaikki vain olemme. Toivottavasti teille tulee mukava tapaaminen. Jos tuntuu, että kaipaisit vielä lisää tukea, voit ensin rohkeasti puhua vaikkapa jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Myös meidän neuvontapuhelimeemme saa soittaa, olemme täällä sinua varten.
Maija Nieminen