Mulla on vaippafetissi ja olen menossa sairaalaan, jossa joudun olemaan...
Mulla on vaippafetissi ja olen menossa sairaalaan, jossa joudun olemaan pari yötä. Ongelma tässä on, että vaippojen käytön takia virtsanpidätyskykyni on selvästi huonontunut ja etenkin yöllä saatan laskea alleni. Miten yövaipan pyytämisen saisi hoidettua mahdollisimman ”nätisti”, sillä en haluaisi fetissiäni tuoda muiden silmille ja toisaalta en haluaisi mitään kummempia kyselyjä vaippojen käytöstä ja mahdollisista lisätutkimuksista?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia seksuaalisia mieltymyksiä, joissa ei ole mitään pahaa. Moni muukin omaa vaippafetissin, mutta on ymmärrettävää, ettei välttämättä kaikille halua kertoa omista mieltymyksistään.
Olisiko sinun mahdollista ottaa mukaan oma yövaippasi ja laittaa se yön ajaksi itsellesi? Mikäli toimintakykysi on alentunut, voisi kuvitella, että hoitajalta on myös mahdollista pyytää vaippaa tai jonkinlaista yösuojaa käyttöön. Voit perustella pyyntösi sillä, ettet luota toimintakykyysi tai että virtsanpidätyskykysi on heikentynyt ja pelkäät yöllisiä vahinkoja. Tarvittaessa myös katetrointi voi auttaa kuivana pysymisessä. Virtsanpidätyskyky voi heikentyä monista eri syistä, joten on mahdollista, ettei hoitaja sen enempää kysele tilanteesi taustoista.
Kukaan ei tuomitse sinua koko totuudenkaan kertomisesta, joten voit puhua luottamuksellisesti arkaluontoisistakin asioista terveydenhuollon henkilökunnalle. Keskustelemalla tilanteestasi kokonaisuudessaan voit myös saada täsmällisempiä neuvoja virtsanpidätyksen onnistumiseen liittyen. Jos haluaisit vielä jutella tilanteestasi tarkemmin tai kaipaisit tukea, voit rohkeasti kääntyä neuvontapuhelimemme puoleen, jossa autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi