Nussimisen aloittaminen ja siitä kertominen kavereille
Musta tuntuu että kaikki mun kaverit haluu vaan koko ajan koittaa saada tytöiltä pimppaa, ja se on ihan ok koska nussiminen varmaan tuntuu tosi hyvältä ja itsekin haluisin kokee sen joskus pian jonkun kivan tytön kaa, mutta musta tuntuu että moni pojista haluu vaan tehdä niin että ne voi sit kertoo niiden kavereille että ne on päässy nussimaan. Oonko väärässä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pohdit hienosti ja kattavasti elämään ja murrosikään liittyviä asioita. On tyypillistä, että omilla kokemuksilla saatetaan rehennellä kaveripiirissä. Seksuaalisuus on ihmisen henkilökohtaista aluetta ja jokainen jakaa siitä toisille juuri sen verran kuin itse haluaa. Seksisuhteista puhuttaessa tulisi ottaa huomioon toisenkin osapuolen mielipide asiaan, sillä jotkut voivat kokea seksipuheet itsestä epäkunnioittavina.
Olet oikeassa, että jotkut saattavat aloittaa nussimisen vain sen takia, että ”niin kuuluu tehdä”. Vaikka tuntuisi siltä, että kaikki ympärillä olevat nussisivat, ei asia välttämättä vastaa todellisuutta. Jokainen etenee nussimiseen omaan tahtiinsa ja kukaan ei kadu sitä, että aloitti seksielämänsä vasta sitten, kun se juuri itsestä tuntui sopivalta. Joskus poikien jutuissa voi olla osa vähän muunneltua totuuttakin mukana. Siksi tällaiset puheet voi ajoittain jättää omaan arvoonsa ja päättää elää oman mielensä mukaan. Kavereille voi myös sanoa, jos jokin puheista ei tunnu kunnioittavalta tai hyvältä omaan korvaan.
Ilahduttavaa huomata, että suhtautuisit asiaan hienotunteisemmin. Tämä varmasti toisi hyvän mielen myös tytöllekin. Toivottavasti löydät jonkun kivan tytön aikanaan, mutta mitään stressiä asian suhteen ei kannata ottaa. Elämässä kaikki tapahtuu omalla painollaan ja sinulla on koko loppuelämäsi aikaa harrastaa seksiä.
Omista tunteistaan kannattaa puhua tarvittaessa jonkun turvallisen aikuisen kanssa. Aikuiset ovat käyneet läpi samat kehitysvaiheet kanssasi, joten he saattavat tietää, miltä sinusta tuntuu. Myös me kuuntelemme sinua neuvontapuhelimessa, jos kaipaat tukea tilanteeseesi. Lisätietoa emätinyhdynnästä saat halutessasi täältä.
Neuvonnan tiimi