Naiseni on oikein kiihottava ja muutenkin hyvän näköinen mutta on...
Naiseni on oikein kiihottava ja muutenkin hyvän näköinen mutta on pitkiä jaksoja kun seisoo niin sanotusti puoliksi eikä saa kovaksi munaa kokonaan mistä tämä voi johtua ? Ja välillä ei mitään ongelmaa pariin päivään/kuukauteen

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektiohäiriöitä voi kokea kuka tahansa elämänsä aikana, sillä kyseessä on hyvin yleinen vaiva. Ajoittaiset erektiovaikeudet ovat tavallisia ja niistä ei tarvitse olla huolissaan.
Mukavaa kuulla, että pidät kumppaniasi viehättävänä. Erektiohäiriö ei välttämättä johdu kumppanin ulkonäöstä, sillä kuvaamaasi tilanteeseen vaikuttavat hyvin monet erilaiset tekijät. Tällaisia tekijöitä voivat olla esimerkiksi stressi, väsymys, jännitys, epäonnistumisen pelko, vaikea elämäntilanne tai seksuaalisuuteen liittyvät häpeän tai syyllisyyden tunteet. Erektiovaikeuksia aiheuttavat myös erilaiset sairaudet, kuten diabetes, verenpainetauti, eturauhasen sairaudet, psyykkiset sairaudet tai näiden hoitoon käytetyt lääkkeet. Lisäksi epäterveelliset elämäntavat voivat vaikuttaa erektiokykyyn. Taustalla olevat seikat voivat olla monisyisiä ja siksi jokaisen henkilön tilannetta tulisikin tarkastella aina yksilölliseltä kannalta.
Et avannut sen tarkemmin elämäntilannettasi ja esimerkiksi sitä, pysyykö erektiosi yllä mahdollisen itsetyydytyksen aikana. Erektiota voi yrittää pitää kovana esimerkiksi penispumpun tai penisrenkaan avulla. Pitkittyessään erektiovaikeudet voivat kuitenkin vaikuttaa heikentävästi omaan itsetuntoon tai parisuhteeseen. Omista tunteistaan ja kokemuksistaan on tärkeää jutella avoimesti kumppaninsa kanssa. Yhdessä voitte miettiä, miten etenette sellaisissa tilanteissa, joissa erektiovaikeuksia ilmenee. Ihmiskehossa on sukuelinten lisäksi paljon muitakin kohtia, joiden kosketteleminen tuottaa seksuaalista mielihyvää. Jos erektiovaikeuksia esiintyy, voitte pitää pienen tauon ja nauttia toisistanne muiden hyväilyjen avulla.
Koska asia vaivaa sinua, voisi sinua hyödyttää lääkärissä käynti tilanteen tarkistamiseksi. Lääkärin kanssa on mahdollista keskustella omasta hyvinvoinnistaan kokonaisvaltaisemmin. Monet voivat kaivata myös keskustelutukea tilanteessaan. Jos siis sinusta/teistä tuntuu, että kaipaisitte neuvoja tai apua asian tiimoilta, voitte olla yhteydessä Sexpon neuvontapuhelimeen tai varata ajan seksuaalineuvojan luota. Yhteystietomme löytyvät täältä. Yksin ei tarvitse tällaisia asioita ratkaista, joten toivottavasti löydät jonkin sinulle sopivan auttamismuodon.
Neuvonnan tiimi