Naisten tapaileminen ja seksipalvelujen käyttö
Onko miten normaalia, että on tavannut netin kautta yli 30 naista, ja suurin osa niistä on johtanut vain yhteen tapaamiseen? Tasan yksi on vai johtanut toisen tapaamisen myötä sänkyyn ja seksiin. Pari muuta on halunnut tavata uudestaankin, mutta itse en ole ollut kiinnostunut, ja ne on jääneet siihen. Voiko esimerkiksi maksuseksin käyttäminen olla osasyy tähän? Tavallaan siis en ainakaan seksin takia ole riippuvainen ”tavallisista” naisista. Ja en ole seurustellut, vaikka olenkin jo 30v.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmissuhteiden solmiminen saattaa olla mutkikasta ja hankalaa. On tavallista, että kaikki tapaamiset eivät johda ihmissuhteeseen tai seksiin. Tämä on tuttua myös muille kumppania etsiville.
Tarkoititko viestissäsi, että epäilet seksipalvelujen käytön vaikuttaneen siihen, kiinnostutko seksuaalisesti treffikumppanistasi? On yksilöllistä, millä tavoin seksipalvelujen käyttäminen vaikuttaa ihmissuhteiden muodostumiseen tai seksuaalisuuteen ja seksiin. Seksiä ei ole välttämätöntä harrastaa, jos seksi treffikumppanin ihmisen kanssa ei tunnu kiinnostavalta. Asiaan ei välttämättä vaikuta aiemmat seksipalvelujen käyttöön liittyvät kerrat, sillä aina vastavuoroista kemiaa ei löydy ihmisten väliltä, vaikka niin toivoisikin.
Erilaiset kokemukset tai kokemattomuus eivät tarkoita, etteikö joskus voisi löytää kumppania itselleen. Joskus (seksi)kumppanin löytymiseen vain kuluu aikaa. On hyvä juttu, että olet kokeillut tavata uusia ihmisiä. Uusien tuttavuuksien kautta voi ainakin oppia vähitellen, mitä ehdottomasti haluaa ihmissuhteelta ja mitä ei. Mikäli koet, että seksipalvelujen käytöllä on ollut vaikutusta ihmissuhteiden muodostamiseen tai seksin harrastamiseen, on asiaa mahdollista käsitellä seksuaalineuvojan tai -terapeutin kanssa muissa neuvontapalveluissamme.
Neuvonnan tiimi