Nautinto puuttuu itsetyydytyksestä ja erektio ei ole kova
En saa enään nautintoa itsetyydytyksestä eikä se tunnu miltään vaikka pitäisi siitä pidempään taukoa, eivätkä erektioni ole oikeasti kovia aina ns. puoli löysänä. Mikä voisi olla vialla ja mitä asialle voisi tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että tarkkailet kehoasi ja seksuaaliterveyttäsi. Et maininnut, kauanko tilannetta on jatkunut, mutta satunnaiset erektiovaikeudet ovat tavallisia. Myös nautinnon kokemiseen liittyvät asiat voivat vaihdella tai muuttua elämän aikana. Jos asia on vaivannut jo hieman pidemmän aikaa, on kuitenkin hyvä selvitellä, mistä voi olla kyse.
Toimiiko peniksesi muutoin tavallisesti? Onko sinulla esimerkiksi aamuerektioita? Koetko muutoin kiihottuvasi tavalliseen tapaan? Miten nautinto voi muilla elämänalueilla kuin itsetyydytyksessä? Erektiokykyyn saattavat vaikuttaa heikentävästi esimerkiksi jotkin sairaudet, lääkitykset, päihteet, hormonaaliset syyt, vaikeat elämäntilanteet tai ihmissuhteiden tila, suorituspaineet (mukaan lukien huoli erektiosta), stressi tai masennus. Kaikenlainen elämään liittyvä kuormitus voi vaikuttaa suuresti myös nautinnon kokemiseen.
Koska sekä erektioon että nautintoon liittyvät hankaluudet ovat usein monisyisiä, on tilanteita ja ratkaisuja kartoitettava yksilöllisesti. Jos erektion toiminta on kaikkiaan muuttunut suhteessa aikaisempaan, on yleisesti ottaen hyvä perusohje käydä lääkärillä tarkistuttamassa, liittyykö erektion muutos fyysiseen terveyteen. Olet lämpimästi tervetullut myös puhelinpäivystykseemme tai neuvontavastaanotolle, jotta voimme pohtia tarkemmin juuri sinulle sopivia tapoja edetä asian suhteen.
Neuvonnan tiimi