Neitsyyden menettämisestä puhuminen nettituttavan kanssa
Tapasin netis naisen jota kiehtoo viedä mun neitsyys. Ei olla vielä tavattu livenä. Hän on aika ylipainoinen ja ei niin viehättävän näköne. Olen ollu aika masentunu ja ahistunu ku todella kaipaisin seksiä ja seksuaalista läheisyyttä, olen jo 34v mies. Menin tyhmästi sanoo että ylipaino ei ole ongelma koska olin niin epätoivoinen ja nyt mua kaduttaa, ahistaa ja iljettää mun käytös. En haluu satuttaa häntä. En tiedä mitä tehdä. Pelkään et jos harrastan ni tulee kuvottava fiilis ja masennun lisää.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On inhimillistä kaivata seksiä ja toisen ihmisen läheisyyttä. Pitkittyessään läheisyyden ja seksin kaipuu voivat vaikuttaa omaan henkiseen hyvinvointiin. On viisautta tiedostaa oma tilanteensa ja tunnistaa tunteidensa taustalla olevat syyt.
Neitsyyden menettäminen saattaa tuntua ensin kiehtovalta ajatuksen tasolla. Joskus saattaa kuitenkin havaita, että jokin seikka oman fantasian toteuttamisessa ei ole kohdallaan. Tällöin on tärkeää kuunnella vaistoaan. Itseään ei kannata rikkoa harrastamalla seksiä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei tunnu sopivalta seksikumppanilta. Itseään ei ole syytä myöskään syyllistää omasta mielenmuutoksestaan. On viisautta tuntea omat rajansa ja suojella itseään rikkoutumiselta. Omaa läheisyyden ja hellyyden kaipuutaan voi yrittää helpottaa esimerkiksi hellyysharjoituksen avulla.
Vaikutat rehelliseltä ja tunnolliselta ihmiseltä, joka ei halua loukata toista. Vaikka omat ajatukset toisen ulkonäöstä tuntuvat ikäviltä, on hyvä muistaa, ettei toinen osaa lukea ajatuksiasi. Et ole myöskään tehnyt mitään väärää, vaikka oletkin tullut toisiin ajatuksiin. Sinua voisi helpottaa puhuminen tunteistasi tämän nettitutun kanssa. Voit kiittää tuttavuudesta, mutta kertoa, että olet muutanut mielesi seksin harrastamisen suhteen. Varsinaista syytä ei ole välttämätöntä avata toiselle. Mahdollinen tapaaminenkaan ei velvoita seksin harrastamiseen. Kummallakin on oikeus kuunnella tuntemuksiaan ja tarvittaessa hidastaa etenemistahtia tai kieltäytyä kokonaan seksistä.
Aina saattaa löytää uusia mukavia tuttavuuksia elämäänsä. Jos sinua kiinnostaa (seksi)seuran löytäminen, voit yrittää uudestaan etsiä netin kautta sinulle sopivaa seuraa. Itseään kannattaa kuunnella ja edetä vain sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä.
Ahdistuksen ja masennuksen kanssa voi olla kuormittavaa elää. Mikäli koet tarvitsevasi apua kyseisten tunnetilojen käsittelemisen suhteen, voit kääntyä tarvittaessa lääkärin tai psykologin puoleen. Myös ahdistuksen ja masennuksen omahoito-ohjelmista saattaa saada apua. Lisäksi meihin saa olla yhteydessä seksuaalisuuteen ja ihmissuhteisiin liittyvien asioiden pohjalta. Autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi