Olemme keskustelleet poikaystäväni kanssa siitä, millaista seksi olisi, kun minulla...
Olemme keskustelleet poikaystäväni kanssa siitä, millaista seksi olisi, kun minulla olisi samaan aikaan lievä kakkahätä. Sitä olisi mukava kokeilla. Voiko silloin olla yhdynnässä turvallisin mielin, vai voiko siitä olla jotakin haittaa terveydelle?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että teillä on avoin keskusteluyhteys poikaystäväsi kanssa ja uskallatte puhua seksiin liittyvistä asioista. Et maininnut sen tarkemmin, olisiko kyseessä emätinyhdyntä vai kenties anaaliyhdyntä. Jokaisen keho on erilainen ja on mahdollista, että lievä kakkahätä voi tuntua miellyttävältä ja tuoda uuden säväyksen yhdyntään. Joillekin tilanne voi taas tuntua epämukavalta ja lisäksi anaaliyhdynnässä kakka voi tahria peniksen. Omaa kehoaan kannattaa aina kuunnella ja jos jokin tuntuu hyvältä, voi toimintaa jatkaa. Jos jokin tuntuu epämiellyttävältä, voi pyrkiä etsimään muita tapoja nauttia.
Mitään terveydellistä haittaa kakkahädästä ja yhdynnän yhdistämisestä ei pitäisi olla. Kaikissa seksin muodoissa on hyvä muistaa vielä kondomin käyttö. Mikäli seksiin kuuluisi anaaliseksin lisäksi myös emätin- tai suuseksi, on kondomi tärkeää vaihtaa anaaliyhdynnän jälkeen, jotta vältyttäisiin tulehduksilta. Noin muutoin voitte olla turvallisin mielin ja nauttia uusista kokemuksista.
Neuvonnan tiimi