Olemme nuori pariskunta ja seurustelleet kohta vuoden.olemme onnellisia ja rakastamme...
Olemme nuori pariskunta ja seurustelleet kohta vuoden.olemme onnellisia ja rakastamme toisiamme paljon.olen yksiavioinen enkä tahdo kolmatta osapuolta missään tapauksessa mihinkään mukaan.kumppanillani toisin. Esimerkki: hän haluaisi tutustua johonkin mieheen ja harrastaa seksiä hänen kanssaan ja thats it,hän ei halua muuta.minulle tämä ei ole ok.mitä pitäisi tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että koet olevasi onnellinen parisuhteessasi ja teillä on keskinäistä rakkautta. Turvallisesta suhteesta kertoo myös se, että olette ainakin jollain tasolla pystyneet keskustelemaan fantasioistanne tai muista toiveistanne seksin suhteen. Ikävää kuitenkin kuulla, että toiveenne eivät ole samanlaisia ja tämä on aiheuttanut huolta sinulle.
On tavallista, että toisen fantasiat eivät välttämättä vastaa aina omia. Kaikki fantasiat eivät ole tarkoitettu toteutettaviksi ja niiden on tarkoitus jäädä vain mielikuvituksen tuotteeksi. Joskus kumppani saattaa kertoa fantasiansa ääneen kuin testatakseen toisen näkemyksiä, mutta ilman aikomusta toteuttaa fantasiaa oikeassa elämässä. Joissakin tilanteissa kumppani saattaa nähdä asian seikkailunhalukkuutena eikä pettämistoiveena. Fantasia kolmannesta osapuolesta voi kuitenkin loukata toista ja aiheuttaa riittämättömyyden tunnetta.
Hienoa, että tunnet omat rajasi ja tiedät, mikä sinulle on OK ja mikä ei. Et maininnut, miten tilanne jatkui sen jälkeen, kun olit kuullut kumppanisi toiveista. Onko asia vaikuttanut keskinäiseen kommunikointiinne, parisuhteenne tasapainoon tai seksielämäänne? Omista toiveistaan ja huolenaiheistaan on tärkeää jutella kumppaninsa kanssa. Voitte pohtia, olisiko olemassa jokin yhteinen seksuaalisuuden osa-alue, joka toisi nautintoa molemmille tai onko sinun ja kumppanisi fantasioissa mitään elementtejä tai tiettyjä yhtymäkohtia, jotka voisitte toteuttaa.
Jos keskusteluyhteyttä on hankalaa löytää ja tilanne tuntuu olevan jumissa, voit joko yksin tai yhdessä kumppanisi kanssa kääntyä neuvontapuhelimemme tai seksuaalineuvojan vastaanoton puoleen. Ammattilaisen kanssa asiaa on helpompaa käsitellä perusteellisemmin, joten olettehan tarvittaessa rohkeasti yhteydessä.
Neuvonnan tiimi