Olemme olleet mieheni 26, kanssa nyt vuoden ajan. Alussa meillä...
Olemme olleet mieheni 26, kanssa nyt vuoden ajan. Alussa meillä oli seksiä ihan hyvin, mutta kun muutimme yhteen yhteen aloin miettiä miksei hän halua seksiä. Olemme keskustelleet asiasta ja puhuneet mm siitä mitä kummatkin haluavat seksissä, mistä kumpikin tykkää ym. Olemme myös koittaneet harrastaa seksiä muuallakin kuin sängyssä pimeässä, mutta se ei oikein innosta miestäni. Koen että minua ei haluta. Mieheni on kuitenkin sanonut että haluaa minua mutta ei tee asian eteen mitään.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olette puhuneet seksistä yhdessä. Suhteen alussa seksiä usein on enemmän. On varsin yleistä, että seksin määrä saattaa vähentyä yhteenmuuton myötä ja muutenkin suhteen vakiintuessa. Suhteen aikana tulee usein tilanteita, joissa toinen haluaa seksiä enemmän kuin toinen. Nämä tilanteet voivat ymmärrettävästi aiheuttaa paljon mielipahaa ja harmitusta. Me ihmiset haluamme tuntea itsemme halutuksi, rakastetuksi ja hyväksytyksi. Jos parisuhteessa tämä toive ei toteudu, se voi herättää esimerkiksi pettymyksen ja riittämättömyyden tunteita. Apukeino on avoin keskustelu, niin että molempien tunteet ja tarpeet tulevat kuulluksi. Jos keskustelu kahden kesken ei tunnu vievän eteenpäin, voitte halutessanne miettiä esimerkiksi seksuaalineuvojan tapaamista yhdessä. Seksuaalineuvonnassa tai -terapiassa voidaan pohtia kuinka teidän suhteen seksielämä voisi olla molemmille tyydyttävää.
Oona Turunen