Olemme seurustelleet kumppanini kanssa 6 vuotta ja asumme yhdessä. Vietämme...
Olemme seurustelleet kumppanini kanssa 6 vuotta ja asumme yhdessä. Vietämme paljon aikaa yhdessä, osoitamme paljon läheisyyttä ja keskusteluyhteys on hyvä. Kuitenkin seksin harrastaminen on jäänyt koko ajan vähemmälle. Joskus voi mennä kuukausikin, ettei kumpikaan edes yritä mitään.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukava kuulla, että teillä on kumppanisi kanssa hyvä keskusteluyhteys ja läheisyyttä.
Ei ole olemassa yhtä oikeanlaista määrää seksille tai seksihaluille. On tavallista, että pitkässä suhteessa seksin määrä vähenee ja tulee kausia, jolloin seksiä ei ole tai joskus se loppuu kokonaan. Asiasta ei tarvitse olla huolissaan, jos se ei häiritse itseä tai kumppania. Jokaisella on lupa elää omannäköistä suhde-elämää, seksillä tai ilman. Elämässä voi olla muita asioita, jotka menevät seksin edelle tai joista ihminen saa mielihyvää. Jos seksihaluja tahtoo vahvistaa tai tehdä seksistä mielekkämpää, voi olla yhteydessä esimerkiksi seksuaalineuvojaan. Jos olette tyytyväisiä suhteeseenne ja seksiinne, voitte jatkaa rauhassa samaan malliin.
Voit halutessasi lukea täältä aiemman vastauksen, jossa käsiteltiin samankaltaista teemaa.
Neuvonnan tiimi