Olemme suunnitelleet tyttöystäväni kanssa kokeilevamme anaaliyhdyntää piakkoin. Onko peräaukon …
Olemme suunnitelleet tyttöystäväni kanssa kokeilevamme anaaliyhdyntää piakkoin. Onko peräaukon sulkijalihas aina ennen jokaista seksikertaa lämmiteltävä ja rentoutettava yhtä pitkän kaavan mukaan? Tarkoitan, että alkaako se tottua ja mukautua anaaliseksiin, kun sitä harrastetaan useammin? Tyttöystävän pyllyreiän hyväily on kyllä niin kiihottavaa, että teen sitä mielelläni vaikka kuinka pitkään ennen jokaista pyllypanoa.

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Hienoa, että olette jutelleet seksistä ja siitä, millainen seksi kiihottaa teitä molempia.
Voi olla, ettei anaaliseksi usein tehtynä vaadi aina yhtä huolellista paneutumista anaalinalueen sulkijalihasten avaamiseen kuin alussa. Se liittynee siihen, että ihminen, joka vastaanottaa anaalialueen nautintoja on rentoutuneempi. Rentous puolestaan lisää kiihottumista ja mitä kiihottuneempi on, sitä helpommin anaaliyhdyntä onnistuu.
Anaaliyhdyntään ei kuulu kipu, ja siksi seksi kannattaa lopettaa hetkeksi, jos sen aikana esiintyy häiritsevää kipua. Kun asiasta puhuu, ja vastaanottava puoli kertoo, millainen kivun tunne on ja mistä se voisi johtua, voi varovaisesti ja rauhallisesti kokeilla uudelleen. Usein esimerkiksi liukuvoiteen lisääminen ja asennon vaihtaminen saattavat auttaa vähentämään kipua.
Hivpointilla on Anaaliseksin ABC -nettijulkaisu, joka kannattaa lukea läpi. Siellä on mm. asentoehdotuksia ja rentoutumisharjoituksia. Vaikka se on kohdennettu miehille, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa, se on tarkoitettu kaikille.
Neuvonnan tiimi