Olen 15-vuotias poika ja minua kiinnostaisi harrastaa seksiä velipuoleni kanssa....
Olen 15-vuotias poika ja minua kiinnostaisi harrastaa seksiä velipuoleni kanssa. Hän ei periaatteessa ole minulle sukua koska meidän vanhempamme menivät naimisiin pari vuotta sitten. Onko tälläinen asia ok toteuttaa. En tiedä edes miten ottaisin asian esille. Olen kuullut hänen harrastaneen seksiä aiemminkin poikien kanssa. Kuitenkin hän pitää minua täysin heterona. Miten voisin kysyä asiasta ilman kummankaan nolostumista? Mitä asioita pitäisi ottaa huomioon puhtauden kannalta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Rikoslain mukaan sukupuoliyhteys lähisukulaisten kesken on määritelty rangaistavaksi teoksi. Lähisukulaisina ei kuitenkaan pidetä sisaruspuolia, joten sinänsä seksi ei-biologisen velipuolen kanssa ei varsinaisesti ole kiellettyäkään, niin kauan kuin kumpikin on omasta tahdostaan mukana ja kummankaan kehityksessä ei ole suuria eroja.
Yleisesti ottaen asia on kuitenkin tabu ja voi lähipiirissä herättää voimakkaitakin tunteita. Siksi on vaikeaa sanoa, mikä olisi parhain keino ottaa asia esille velipuolesi kanssa. Ehkäpä helpointa olisi lähestyä häntä niin kuin lähestyisi ketä tahansa ihastuksen kohdetta. Voithan alkaa puhua poikien välisestä seksistä vaikka kautta rantain ja vihjata, että itsekin olisit kiinnostunut sellaista kokeilemaan. Voi olla, että hän pitää sinua ainoastaan velipuolenaan ja ei näe sinua potentiaalisen seksikumppanin valossa, mutta sitten ainakin olet selvittänyt hänen tunteensa ja voit jatkaa elämääsi eteenpäin.
Joskus tilanne on parempi pitää fantasian tasolla, varsinkin silloin, jos toinen ei osoita eleillään tai teoillaan, että voisi olla kiinnostunut seksisuhteesta. Mikäli seksiin asti edettäisiin voi teitä hyödyttää anaaliseksiin tarkoitettu opas, jossa on käsitelty muun muassa hygieniaan liittyviä seikkoja. Tärkeintä on muistaa, että poikienkin välisessä suu- tai anaaliseksissä on hyvä käyttää kondomia.
Mikäli toivot vielä laajempaa keskustelua aiheeseen liittyen, voit halutessasi soittaa neuvontapuhelimeemme, autamme sinua mielellämme.
Neuvonnan tiimi