Olen 17-vuotias poika, ja peniksen ja kivesten koko on ihan...
Olen 17-vuotias poika, ja peniksen ja kivesten koko on ihan hyvä, mutta kivekset ovat aina niin korkealla, että penis sojottaa levossakin nolosti vähän eteenpäin. Tämän takia en tahto mm. käydä saunassa. Aiheuttaa myös ongelmia esim. kun en voi laittaa penistä alaspäin housuissa, vaan se joutuu lepäämään ylöspäin kangasta vasten. Saan myös herkästi erektion jos yritän laittaa peniksen lahkeeseen tms. Olen aina pitänyt sitä ylhäällä, ja käyttänyt aika tiukkoja boksereita. Voiko tämä olla syy?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho on erilainen ja siksi kivesten ”sijainnissakin” voi olla hieman eroja. Hyvä kuulla, että olet keksinyt sinulle sopivan tavan laittaa peniksen lepäämään hieman ylöspäin kangasta vasten. Niin kauan kuin tämä ei satu tai aiheuta muita ongelmia, on asento varmaankin parhain, mikäli peniksen sojottaminen eteenpäin häiritsee.
Erektio voi syntyä helposti esimerkiksi hankaavasta tunteesta ja on ihan mahdollista saada erektio asettelemalla penis eri asentoon kuin tavallisesti. Erektion syntymisessä ei ole mitään pahaa, mutta tietysti tilanne voi tuntua vaivaannuttavalta, jos erektio ilmestyy täysin tahtomatta. Yleensä erektio laskee hiljalleen itse, joten tilanteesta ei tarvitse kantaa huolta.
On ymmärrettävää, että oma keho tai sen mittasuhteet voivat tuntua noloilta ja haluaa siksi välttää esimerkiksi saunomista. Alasti ei ole pakko olla muiden nähden, mikäli se hävettää. On kuitenkin hyvä muistaa, ettei mitään syytä häpeään ole, sillä jokaisen keho on hyvä sellaisenaan ja moni muukin kokee epävarmuutta kehoonsa liittyen. Luultavasti saunomistilanteessa kukaan ei kommentoisi kehoasi mitenkään, joten sikäli voit rohkeasti vaihtaa vaatteita tai saunoa, jos se tuntuu jossain vaiheessa itselle sopivalta ajatukselta.
Mukavaa kuulla, että olet noin muutoin tyytyväinen kehoosi. Jos sinusta tuntuu, että olisit halunnut keskustella vielä kehoon tai seksuaalisuuteen liittyvistä teemoista, autamme sinua mielellämme lisää neuvontapuhelimen kautta. Lisäksi Poikien Puhelin voi auttaa, jos kaipaa tukea tilanteeseensa liittyen.
Neuvonnan tiimi