Olen 18-vuotias poika ja asun vielä vanhempieni luona. Mulla on...
Olen 18-vuotias poika ja asun vielä vanhempieni luona. Mulla on vaippafetissi ja vanhempani löysivät yhden käytetyn (aikuisten) pissavaipan jonka olin huolimattomasti jättänyt roskikseeni ja sitä myöten loputkin vaippapaketistani. Se ei mennyt hyvin, he eivät millään voi hyväksyä että heidän lapsellaan on näin omituinen fetissi. Mä olen jotenkin ihan neuvoton tän kanssa. Faija varsinkin on pitänyt jotain mykkäkoulua ja arka asia tämä fetissini itsellenikin on. Miten tässä olisi paras menetellä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävä kuulla, ettei tilanne mennyt hyvin ja että isäsi pitää mykkäkoulua. Sinulla on oikeus nauttia fetissistäsi. Joskus läheiset voivat reagoida voimakkaasti yllättäviin uusiin puoliin meissä. Voi olla, että ajan myötä vanhempasi pystyvät suhtautumaan asiaan huolettomammin kuin nyt. Kyseessä on kuitenkin sinun yksityisasiasi. Vaikka on vaikeaa olla välittämättä muiden reaktioista, toivon ettei tämä lannista sinua ja estä nauttimasta seksuaalisuudestasi.
Jos haluat, voit koittaa kekustella vielä asiasta rauhallisesti heidän kanssaan. Keskustelun avauksena voit käyttää esimerkiksi tätä lähettämääsi viestiä ja vastausta. Voit kertoa, että olet neuvoton asian kanssa ja puhua muista tunteistasi asiaan liittyen. Jos puhuminen tuntuu liian haastavalta, voit halutessasi kokeilla myös kirjoittamista. Mutta mikään pakko sinun ei ole puhua asiasta heidän kanssaan. Toimi sen mukaan, mikä sinulle tuntuu tärkeältä ja oloasi helpottavalta.
Oona Turunen