Olen 24-vuotias ja haluaisin tietää voiko mies jollain tapaa lisätä...
Olen 24-vuotias ja haluaisin tietää voiko mies jollain tapaa lisätä kestävyyttään, jotta ei laukeaisi niin helposti naisen käsittelyssä. Olisiko jostain tietystä lihasryhmän treenaamisesta apua? Onko olemassa jotain ”seksi”välineitä jonka käyttäminen auttaisi, ettei laukeaisi niin helpolla? Onko asialle ylipäätänsä mitään tehtävissä, että kestäisi naisen kanssa pidempään ennenkuin saa orgasmin? Jos on niin mitä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin miettii kanssasi samoja asioita ja siksi on hienoa, että uskalsit ottaa asian puheeksi. Sinänsä ei ole olemassa mitään ”oikeaa aikaa”, jonka yhdyntä kuuluisi kestää ennen orgasmia, sillä niin seksikertoja kuin ihmisiäkin on erilaisia. On myös hyvä muistaa, että seksi ja seksuaalisuus on paljon kokonaisvaltaisempaa kuin pelkkä yhdyntä, voihan toiselle tuottaa nautintoa myös muillakin keinoilla kuin vaginaalisessa yhdynnässä.
Jos kokee laukeavansa kuitenkin liian aikaisin, on tilanteen hallitsemiksesi kehitetty erilaisia ratkaisuja. Voit esimerkiksi testata, olisiko sinun tapauksessasi omien lantionpohjan lihasten harjoittamisesta hyötyä. Tänne on koottuna myös muita harjoitteita, joista saattaisi olla apua. Lisäksi on kehitelty erilaisia tuotteita, kuten kondomeja ja liukuvoiteita, joissa on puuduttavaa ainetta, joka saattaa mahdollistaa yhdynnän pidentymisen. Tuotteita saa ainakin isommista kaupoista sekä erotiikkaliikkeistä.
Onko sinulla tällä hetkellä kumppania? Olisi hyvä jutella asiasta kumppaninsa kanssa ja kertoa omista huolenaiheistaan. Yhdessä voitte keksiä juuri teille sopivan ratkaisun. Ihminen ei ole kone ja tärkeintä olisikin, että seksi olisi hauskaa ja rentoa eikä liian jännittävää puurtamista. Kun tunnelma on rento ja stressitön, voi onnistumisen kokemuksiin päästä helpommin.
Olemme täällä sinua varten, joten jos yhtään tuntuu siltä, että kaipaisit asiasta lisätietoa tai toivoisit syvempää keskustelua tilanteeseesi liittyen, saat aina soittaa neuvontapuhelimeemme. Toivottavasti löydät jonkin sinua auttavan keinon. Kaikkea hyvää sinulle.
Maija Nieminen