Olen 25v mies. Kysymykseni koskee esinahkaa, joka on ilmeisesti jotenkin...
Olen 25v mies. Kysymykseni koskee esinahkaa, joka on ilmeisesti jotenkin löystynyt. Ennen esinahka peitti terskan lähes kokonaan ja pysyi hyvin terskan päällä Nyt noin kuukauden ajan, joka aamu herätessä on esinahka on valunut terskan taakse. Ennen näin on käynyt vain muutamia kertoja. Nyt myös esinahka ei aina pysy terskan päällä esim. juostessa kun penis pääsee heilumaan. Seksi ja muu sujuu ongelmitta. Mietin vain mistä tälläinen voisi johtua? Onko esinahka jostain syystä voinut löystyä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Penis ja sen esinahka ovat jokaisella omanlaisensa. Kuvailemasi esinahka kuulostaa normaalilta. Esinahkaa on joillakin enemmän ja joillakin vähemmän. Väljä esinahka on siis yksilöllinen peniksen ominaisuus ja onkin tavallista, että ajan myötä se löystyy. Jos terska kuivuu herkästi esinahan liukuessa pois sen päältä, voi sitä rasvata apteekista saatavalla hajustamattomalla perusvoiteella tai öljyllä.
Mukava kuulla, että seksi ja muu sujuu sinulla ongelmitta. Jos peniksessä tai esinahassa tapahtuu sellainen muutos, joka tuottaa kipua tai estää penistä toimimasta, on hyvä käydä lääkärillä.
Neuvonnan tiimi