Olen 35 vuotias mies ja mieltänyt aina itseni heteroksi.Monien pettymysten...
Olen 35 vuotias mies ja mieltänyt aina itseni heteroksi.Monien pettymysten jälkeen naisten kanssa muutama vuosi sitten minulla heräsi kuitenkin myös kiinnostus seksin harrastamiseen toisen miehen kanssa.Haluan edelleen ensisijaisesti rakastella naisen kanssa, mutta olen kiinnostunut myös kokeilemaan seksiä miehen kanssa myös edes kerran.Miten mahdollisesti tehdä se turvallisesti?Ja suojaako kondomi miesten välisessä seksissä luotettavasti?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan sallittua tutkia omaa seksuaalisuuttaan ja vaatiikin eräänlaista kypsyyttä havaita siitä uusia puolia. Elämä kulkee jatkuvassa muutosliikkeessä, joten on hyvin luonnollista, mikäli jossain vaiheessa elämää havahtuu löytämään joitakin uusia mielenkiinnon kohteita. Joskus havainnot voivat hätkähdyttää, mutta vaikuttaa sinun tilanteessasi siltä, että oletkin jo asiaa työstänyt mielessäsi. On ihan OK, jos siis haluat ensisijaisesti rakastella naisen kanssa, mutta toivoisit kokemusta myös miesten välisestä seksistä.
Turvallisuuden kannalta on tärkeää pitää huolta omasta ja toisen terveydentilasta. Tämä onnistuu kondomin avulla, sillä kondomiin voi luottaa niin suu– kuin anaaliseksissäkin. Anaaliseksissä on myös hyvä muistaa oikeanlainen liukuvoide. Turvallisuutta tietysti lisää aina, jos tuntee jo seksikumppaninsa ja jos tämän kanssa voi puhua esimerkiksi siitä, mitä toivoo seksiltä ja millaiset yhteiset pelisäännöt sopisivat teille. Jos sinua kiinnostaa, tänne on koottuna runsaasti tietoa miesten väliseen seksiin liittyen. Sivuilta löytyy lisäksi opas, jossa on otettu huomioon myös turvallisuutta lisäävät seikat.
Jos haluat jutella aiemmista kokemuksistasi tai kaipaat vielä lisätietoa nykyiseen tilanteeseesi liittyen, saat aina soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa neuvomme sinua mielellämme lisää. Toivottavasti pettymykset eivät enää vaivaa sinua. Paljon tsemppiä sinulle jatkossa.
Maija Nieminen