Olen 38-v mies ja naimisissa olen ollut 14 v. Parisuhde...
Olen 38-v mies ja naimisissa olen ollut 14 v. Parisuhde on hyvä vaikkei seksielämä ole vilkasta. Mitä voin tehdä kun viime aikoina en pysty muuta ajattelemaan kuin seksiä eri naisten kanssa? Häiritsee kovasti elämääni enkä pysty joskus muuhun keskittymään. Fantasioista (eikä ikäkriisistä) ei taida enää olla kyse. Pitääkö elää turhautuneenä? (Eroa en ole edes harkinnut, kun parisuhde toimii muuten hyvin )

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukava kuulla, että koet parisuhteenne hyväksi. Seksielämän ei tarvitse olla vilkasta, jotta suhde olisi hyvä. Onko seksi teidän suhteessanne asia, josta voi avoimesti keskustella? Omia toiveita voi rohkeasti esittää kumppanille. Halujen eriparisuus kuuluu usein pitkään suhteeseen.
Turhautuminen on tunne, jonka kanssa oleminen on usein hankalaa ja epämiellyttävää. Halutessasi voit koittaa kuulostella itsessäsi, mikä tarve tuon turhautumisen tunteen takana piilee, tai mitä muita tunteita tunnistat siihen liittyen.
Seksin ajatteleminen jonkun muun kuin oman kumppanin kanssa on tavallista. Kyseessä on ajatus, joka on eri asia kuin teko. Ajatuksiin voi koittaa suhtautua niin, että ne tulevat ja menevät. Jos toistuvat ajatukset häiritsevät arkipäiväistä elämää, voi ammattilaisen kanssa keskustelemisesta olla apua. Voit halutessasi soittaa meidän maksuttomaan neuvontapuhelimeen.
Oona Turunen