Olen 43-v nainen, jolla on seksin harrastamisesta tullut taukoa lähes...
Olen 43-v nainen, jolla on seksin harrastamisesta tullut taukoa lähes kymmenen vuotta. Nyt olen kuitenkin tapaillut miestä, ja pian voi seksi olla jälleen ajankohtaista. Mietityttää vähän mitä alapääni tykkää, jos sinne olisi mies työntymässä. Onko pitkä tauko vaikuttanut mitä, ja jos on niin millä tavalla? Varovaisuutta ainakin vaadin ja paljon liukuvoidetta!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että tunnistat tarpeesi varovaisuuteen ja liukuvoiteeseen. Jos seksi tulee ajankohtaiseksi, voitte edette siinä rauhassa omaan tahtiinne. Yhdyntä ei ole ainoa seksin muoto; läheisyydestä ja nautinnollisesta kosketuksesta voi nauttia monin tavoin. Kiihottuessa emätin kostuu ja tulee pehmeäksi, tämä luonnollisesti helpottaa yhdyntäseksiä. Liukuvoiteen käyttö lisää monille nautintoa, etenkin jos limakalvot ovat herkät.
Et kerro, onko sinulla ollut seksiä itsesi kanssa, mutta voit halutessasi kokeilla sooloseksiä esimerkiksi vibraattorin tai muun välineen kanssa, jos se auttaisi valmistautumaan yhteiseen seksiin. Sooloseksissä on myös se hyöty, että silloin usein osaa paremmin kertoa kumppanille minkälaisesta kosketuksesta nauttii.
Tiedät itse parhaiten, onko tauko seksissä jollakin tavalla vaikuttanut sinuun tai sukuelimiisi. Tutkaile kehoasi ja mieltäsi. Yleisesti ottaen vagina on joustava elin, joka muovautuu kiihottuessaan seksin aikana, oli edellisestä kerrasta kuinka pitkä aika tahansa. On hyvä, että kuuntelet itseäsi, ja jos seksi tuntuu esimerkiksi epämiellyttävältä, on ok pitää taukoa tai lopettaa.
Nautinnollisia hetkiä!
Oona Turunen