Olen huomannut, että poikaystävän pippeli haisee aamulla vähän epämiellyttävältä, vaikka...
Olen huomannut, että poikaystävän pippeli haisee aamulla vähän epämiellyttävältä, vaikka hän pesee sen illalla. Mistä se voisi johtua? Onko se normaalia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho on erilainen ja siksi myös kehon toiminnoissa ja tuoksuissa on pieniä eroja. Tuoksuja saattaa aiheuttaa esimerkiksi esinahkatali, eli smegma, jota voi kehittyä esinahan alle yön aikana. Esinahkatali koostuu talista ja ihon sarveissoluista. Esinahkatalia esiintyy muillakin pojilla ja tilanteesta ei tarvitse olla huolissaan.
Ikävistä hajuista pääsee pesemällä sekä pippelin että esinahan alla olevan alueen huolellisesti vedellä. Halutessaan pesuun voi käyttää myös intiimialueelle tarkoitettua pesunestettä. Mikäli pesuista ei ole apua, kannattaa kääntyä terveydenhoitajan puoleen ja tarkistaa vielä, ettei kyse ole esimerkiksi mistään tulehduksesta.
Maija Nieminen