Olen ihmetellyt, kun harrastan vaimoni kanssa seksiä se ei enään...
Olen ihmetellyt, kun harrastan vaimoni kanssa seksiä se ei enään ole tuntunut samallaiselta kuin aikaisemmin. Orgasmeista on tullut heikompia ja seksin aikainen ilmapiiri on ankea. Olemme jutelleet tästä jonkin verran, mutta emme tiedä mikä tämän aiheuttaa tai mistä tämä johtuu. mitä tälle pitäisi tehdä vai kannattaisiko hakea jostakin apua?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukava kuulla, että olette jutelleet yhdessä vaimosi kanssa. On hyvin luonnollista, että seksissä tulee erilaisia kausia, myös sellaisia ettei seksi tunnu yhtä hyvältä kuin aiemmin. Myös orgasmien voimakkuus vaihtelee tavallisesti.
Oletteko pohtineet mistä seksin aikainen ilmapiirin ankeus on tullut? Minkälaisia ajatuksia tai tunteita seksiin ja läheisyyteen muuten liittyy? Onko suhteessanne tai elämissänne tapahtunut jotakin muutosta viime aikoina? Joskus parisuhteen tai yleisen elämäntilanteen haasteet tai muutokset voivat heijastua myös seksiin. Joskus kyse voi olla esimerkiksi stressaavasta elämäntilanteesta tai väsymyksestä. Yhteisissä keskusteluissa on hyvä tuoda esiin omia tunteita, tarpeita, toiveita ja ajatuksia liittyen seksiin ja suhteeseen.
Jos ankeus pitkittyy eikä keskustelu auta, voitte halutessanne varata ajan esimerkiksi seksuaalineuvontaan.
Oona Turunen