Olenko sairas?
kun olin 10-11v niin pelkäsin että oon homo ja löysin just silloo pornon ja sitte mun pikku sisko oli sillo 5-6v ja mä läiskin sitä perseelle en tewhny muuta mut nyt oon 16 ja tunnen syyllisuuden tunnetta ku tein niin ja oonko sairas en kuitenkaa sillo ollu viel yhtää murrosikää saanu ja löysin pornon just sillo ja mulla oli ahdistus et oisin homo ei mulla oo mitään homoja vastaan mut kokeilin et saanko pippelii pystyy ku läiskin siskoo perseesee mut en myöskää ollu 3-4 luokalla eli 10-11v seksuaalisesti kehittyny enkä tajunnu :(( oonko sairas voinko elää tän asian kanss??? 🙁

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ymmärrän, että tunnet huolta ja syyllisyydentunnetta tapahtuneesta. On kuitenkin tavallista, että tuossa iässä etsii omaa seksuaalisuuttaan, löytää pornon ja haluaa saada erektion, et siis ole sairas.
Et kerro tarkemmin, millaista tai kuinka toistuvaa siskon takapuolelle läpsiminen oli, vai oliko kyse ainoastaan yhdestä kerrasta. Sisarusten ja lasten väliset läiskimiset ja leikkimieliset kokeilut ovat tavallisia ja harvoin aiheuttavat minkäänlaista pysyvää vahinkoa. On luonnollista, että lapsena haluaa tutkia omaa kehoaan ja sen reaktioita. Jos sinun on mahdollista, voithan halutessasi kysyä minkälaisia muistikuvia siskollasi on tapahtuneesta ja voit myös esittää anteeksipyynnön hänelle.
Jos asia vaivaa sinua, voit halutessasi soittaa meidän maksuttomaan puhelinneuvontaan, niin voimme paremmin jutella. Voit rohkeasti puhua asiasta myös jollekin toiselle luotettavalle aikuiselle, esim. sukulaiselle tai koulussa.
Oona Turunen