Olimme sopineet ettei kumpikaan itsetyydytä. Nyt mieheni jäi kiinni siitä...
Olimme sopineet ettei kumpikaan itsetyydytä. Nyt mieheni jäi kiinni siitä ja valehtelee minulle ettei tehnyt mitään. Tiedän kuitenkin että teki kun näin sen. Meillä on lapsia ja luottamus on rikottu. Mitä teen? Tuntuu että kuolen tähän ahdistukseen

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että otit meihin yhteyttä sinua vaivaavan asian suhteen. Itsetyydytyksen aiheuttamat ristiriitatilanteet ovat tuttuja muillekin pareille. Toinen osapuoli saattaa kokea itsensä esimerkiksi jollakin tavalla ulkopuoliseksi tai riittämättömäksi. Taustalla olevana huolena voi olla ajatus siitä, että itsetyydytys on pois yhteisestä seksielämästä tai kumppani ei enää viehäty itsestä. Pariskunta saa itse päättää suhteensa säännöt ja sen, mikä on suhteessa sallittua ja mikä ei. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin viime kädessä oikeus omaan kehoonsa ja siihen, mitä sillä tekee.
Millainen olo sinulla tällä hetkellä on? On ymmärrettävää, että tilanne voi ahdistaa, mikäli tuntee luottamuksensa petetyksi. Jos tunnet vielä ahdistusta, voi tunnetilaa yrittää helpottaa esimerkiksi erilaisten harjoitusten avulla tai tarvittaessa keskustelemalla lääkärin kanssa.
Omista tunteistaan olisi tärkeää jutella vielä kumppaninsa kanssa. Keskustelun apuna on mahdollista käyttää esimerkiksi Mielenterveystalon Parisuhteen omahoito-ohjelman korjaavaan keskusteluun liittyvää tehtävää. Mikäli hedelmällistä keskusteluyhteyttä on edelleen hankalaa saavuttaa, voitte soittaa neuvontapuhelimeemme tai varata ajan seksuaalineuvojan vastaanotolta. Olemme täällä teitä varten, joten olettehan rohkeasti meihin uudestaankin yhteydessä. Yhteystietomme löydätte täältä.
Neuvonnan tiimi