Olisi kiva tietää asiantuntijan näkemys seuraavaan asiaan. Käyttäisin kondomia vaikka...
Olisi kiva tietää asiantuntijan näkemys seuraavaan asiaan. Käyttäisin kondomia vaikka en etenisikään yhdyntään asti. Eikös hyväilyt, kosketukset suudelmat usein riitäkin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kondomia on tarkoitus käyttää silloin, kun halutaan suojautua seksitaudeilta tai välttää raskauden mahdollisuus. Kondomia tulisi käyttää penis-vaginayhdynnässä, suuseksissä sekä anaaliseksissä, jotta taudeilta ja raskaudelta vältyttäisiin. Kondomin käyttöä voi harjoitella myös ilman seksikontaktia joko yksin tai kumppanin kanssa. Suudellessa tai toista koskettaessa ei tarvitse käyttää kondomia ja suudelmista tai käsin koskettelusta ei voi tulla esimerkiksi raskaaksi. Jos kondomin käyttö tuntuu kuitenkin näissä tilanteissa itselle sopivalta vaihtoehdolta, ei käytöstä ole haittaa.
Mikäli kaipaisit lisätietoa kysymyksesi aihepiiriin liittyen, voit olla yhteydessä neuvontapuhelimeen, jonka kautta autamme sinua mielellämme tarkemmin. Halutessasi löydät enemmän tietoa ehkäisyvälineistä vielä täältä.
Neuvonnan tiimi