Oman toiminnan syyt menneisyyden seksikokemuksissa
Olen 39 vuotias nainen. Sain huonon maineen jo teininä ennen neitsyyteni menettämistä. Toisten tyttöjen mielestä, uudelle paikkakunnalle muuttaessani, olin huora jo alkuunsa. Koen että tämän seurauksena, ajansaatossa, samaiset tytöt itkivät minulle pahaa oloaan kun olin loukannut heitä! Harrastamalla seksiä toisen naisen kumppanin kanssa. Olenko voinut olla näin kostonhimoinen alitajusesti. Tunsin aina vähän pelkoa ja häpeääkin, jos salaisuus pettämisestä paljastuisi…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Nimitteleminen on epäkohteliasta ja huonoa käytöstä ja on ikävää kuulla, että jouduit aikanaan nimittelyn kohteeksi. Ihminen ei ole huora, vaikka haluaisikin harrastaa seksiä. Toisten sanat voivat satuttaa ja jäädä mieleen vielä myöhemmälläkin iällä.
Kerroit tunteneesi pelkoa ja häpeää salaisuuteesi liittyen. Kaikki tunteet ovat sallittuja ja yhteisymmärryksessäkin harrastettu seksi voi joskus alkaa kaduttaa tai omia motiivejaan voi alkaa miettiä. Ulkopuolisen ihmisen on vaikeaa sanoa, onko tilanteessa ollut kostonhimoa.
Aikuisuuteen kuuluu se, että käy jossain vaiheessa läpi mennyttä ja siihen liittyviä asioita. Oman seksuaalihistorian pohtiminen kuuluu asiaan. Kuitenkin viestisi perusteella vaikuttaisi siltä, että ajatus kostonhimosta edes alitajunnan tasolla ei tunnu sinusta mukavalta. Koska tilanteeseen vaaditaan aina kaksi, ei syytä voi kuitenkaan yksin vierittää sinulle. Jokaisella ihmisellä on oma tahto ja on usein monen tekijän summa, miten erilaisiin tilanteisiin ajaudutaan.
Onko kuvaamasi tilanteet vaikuttaneet kielteisesti seksuaalisuuteesi ja sen ilmentämiseen nykypäivänä? Omista tunteistaan ja tilanteestaan laajemmin voi olla helpompaa käsitellä seksologian ammattilaisen kanssa. Juttelemme kanssasi mieluusti, jos haluaisit avata tilannettasi tarkemmin neuvontapuhelimessa tai seksuaalineuvojan vastaanotolla.
Neuvonnan tiimi