Ongelma
Miksi peniksen varressa on pieni vähänkuin rusto joka tuntuu inhottavalta jos siihen koskee ja se siis on ihon alla
Ja miksi toisessa kohtaa vartta on näppylä mikä ei tunnu erilaiselta ja siihen ei satu tai mitään
Ja kolmas on se kun aina ehkä joka perjantai aamulla vähän ennen kun lähden kouluun, vihloo oikean kiveksen alaosaan Onko se normaalia vai jotain vaarallista? Sitä on ollut syksystä asti ja se kestää ehkä noin 15 minuuttia

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva, että otit yhteyttä meihin ja haluat huolehtia terveydestäsi. Näin netin välityksellä on valitettavasti vaikeaa sanoa mihinkään kysymykseesi tarkkaa vastausta.
Kuten varmaan tiesitkin, penis koostuu paisuvaiskudoksesta ja peniksessä ei ole yhtään rustoa tai mitään luuhun viittaavaa. Onko tämä kipeä kohta koko ajan näkyvissä/tunnusteltavissa vai muuttuuko tunto tai ulkonäkö mahdollisten erektioiden aikana? Voisiko kyseessä olla kipeä verisuoni? Tai ehkäpä frenulum?
Et maininnut noihin näppylöihin liittyen, onko sinulla seksitautien vaaraa, mutta oletan, ettei ole. Minkä värinen näppylä on, onko se kasvanut tai vuotaako siitä eritettä? Kauanko näppylä on ollut ihollasi? Kyseessä voi olla ihan vaaraton tulehtuneen talirauhasen aiheuttama näppylä, joka useimmiten häipyy nopeasti itsestään. Muita vaihtoehtoja ovat esimerkiksi molluska, syylä tai luomi.
Kuvailit melko tarkastikin tuota kiveskivun ajankohtaa. Oletko havainnut mitään yhteistä näiden kertojen välillä; onko tuolloin esimerkiksi tapahtunut jotain tavallisuudesta poikkeavaa, joka olisi voinut kipua aiheuttaa? Onko sinulla ilmennyt turvotusta kiveksissäsi tai patteja/kyhmyjä? Kipua kiveksissä voivat aiheuttaa monet eri asiat, kuten esimerkiksi kiertymät, tulehdukset, kohjut ja tyrät.
Kaikki kysymyksessäsi mainitut seikat ovat sellaisia, jotka on hyvä käydä tarkistuttamassa terveydenhoitajan/lääkärin luona. Vaikka asia voisi nolostuttaakin, ei omasta terveydestä huolehtiminen ole koskaan noloa. Penis ja kivekset ovat normaaleja kehonosia ja terveydenhuollon ammattilaisille ne eivät eroa sormista tai varpaista yhtään. Jos kaipaat vielä tukea, kannattaa kertoa jollekin aikuiselle tai edes kaverille, joka voi tulla mukaasi terveysasemalle. Tsemppiä ja hyvää vointia!
Neuvonnan tiimi