Onko anaaliseksillä mahdollista osoittaa rakkauttaan kumppanille?
Onko anaaliseksillä mahdollista osoittaa rakkauttaan kumppanille? Kuulin kaverin luona kylässä ollessa kuinka kaverini äiti puhui puhelimessa jonkun kanssa ja sanoi, että anaaliseksillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, ja että se on vain miesten perverssi haave, josta nainen ei nauti yhtään. Minusta seksi on paras tapa osoittaa rakkautta, mutta anaaliseksin kohdalla tilanne taitaa olla toinen, vai kuinka?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on hyvin erilaisia näkemyksiä sen suhteen, mikä koetaan rakkaudenosoitukseksi. Rakkautta voi osoittaa monella tavalla, esimerkiksi sanoin ja teoin. On sallittua kokea seksi parhaana tapana osoittaa rakkautta. Moni muukin voi kokea seksin ainakin yhtenä tapana osoittaa rakkautta, mielipiteet seksin asemasta merkittävimpänä rakkaudenosoituksena kuitenkin vaihtelevat.
Seksi on hyvin laaja käsite. Tässä mielessä myös näkemyseroja voi ilmetä sen suhteen, millainen seksi koetaan rakkaudenosoitukseksi. Anaaliseksilläkin on mahdollista osoittaa rakkautta kumppanilleen, jos vain molemmat osapuolet nauttivat anaaliseksistä. Kaverisi äiti saattoi nähdä asian toisin. Hänelle saattaa merkitä enemmän muut seksiin tai parisuhteeseen liittyvät seikat. Mikäli tietää, ettei anaaliseksistä nauti, ei se myöskään tunnu rakkaudenosoitukselta. Jokainen ihminen kokee asiat aina omalla tavallaan parisuhteessa. Kaikenlaiset näkemykset ovatkin sallittuja. Omista näkemyksistään kannattaa myös keskustella mahdollisen kumppaninsa kanssa, jotta löytäisi molemmille sopivan tavan osoittaa rakkautta.
Omaa mieltä vaivaavista asioista tai itseä mietityttävistä näkemyksistä kannattaa halutessaan jutella jonkun luotettavan aikuisen tai kaverin kanssa. Mikäli haluaisit keskustella asiasta enemmän, olet tervetullut juttelemaan myös neuvontapuhelimeen meidän kanssamme.
Neuvonnan tiimi