Onko anaaliyhdynnässä käytettävä kondomia? Meneekö muuten peniksen virtsaputkeen haitallisia b...
Onko anaaliyhdynnässä käytettävä kondomia? Meneekö muuten peniksen virtsaputkeen haitallisia bakteereja? Ja tuleeko penis anaaliyhdynnän jälkeen puhtaaksi pelkällä vedellä? Mikä olisi sopiva pesuaine peniksen pesuun? Poikaystävä haluaisi, että antaisin suuseksiä anaaliyhdynnän jälkeen pesemättömälle penikselle. Enkö voisi silloin saada kakkaa suuhuni?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että haluat huolehtia seksuaaliterveydestäsi. Anaaliyhdynnässä virtsaputkeen voi päästä haitallisia ulostebakteereja, jotka saattavat aiheuttaa infektioita. Seksin eri muodoissa voi olla myös seksitaudin riski. Siksi on tärkeää niin anaaliseksissä kuin esimerkiksi suuseksissä suojautua kondomin avulla.
Penis kannattaa pestä huolellisesti joko pelkällä vedellä tai käyttää lisäksi intiimialueelle soveltuvaa pesunestettä. Puhtaudesta on oleellista huolehtia etenkin silloin, mikäli peniksellä hyväillään vielä kehon muita alueita, joissa on limakalvoa.
Mukavaa kuulla, että olette keskustelleet hieman toiveistanne seksin suhteen. Jos suuseksiin edetään suoraan suojaamattomasta anaaliyhdynnästä, saattaa saada kakkaa suuhun. Joitain tilanne ei haittaa, toisia taas asia ei miellytä. Infektioriskejä voi minimoida käyttämällä anaaliseksissä kondomia ja vaihtamalla se toiseen ennen suuseksiä tai käymällä alapesulla ennen suuseksiä.
Jos jokin anaaliyhdynnässä hämmentää tai aiheuttaa huolta, kannattaa siitä puhua poikaystävän kanssa. Mitään sellaista ei ole pakko tehdä, mikä ei itsestä tunnu hyvältä idealta. Keskustelemalla voitte tarvittaessa löytää jonkin teille molemmille mieluisan tavan toteuttaa seksuaalisuuttanne. Lisätietoa anaaliyhdynnän turvallisuuteen ja hygieniaan liittyen saatte halutessanne täältä. Mikäli sinulle tulee mieleen uusia kysymyksiä, saat aina olla yhteydessä meihin esimerkiksi neuvontapuhelimen kautta.
Maija Nieminen