Onko ihmisten vaikeaa tuoda todellista minäänsä esiin, jos on ihastunut?
Onkos ihmisillä vaikeaa tuoda todellista roolia esiin, kun on ihastusta? Olen pyrkinyt suuri osa pitämään omaa roolia, mutta jos toinen osapuolen tapailun jälkeen tulee tulos, että ei oo kiinnostunut, niin herättää itseleen outoja kysymyksiä, oliko siinä joku virhe vai teinkö okein, mitä ajattelin. Toki tutustumisessa pitäisi luottaa, että sujuisi hyvin ja antaa mahdollisuuden, eikä tuomita erilaisuudesta, koska paksu jäämuuri ei oo vielä sulannut. Mitä tuohon näkökulman tapaan pitäisi tehdä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmissuhteiden luominen voi tuntua hankalalta. Jos on ihastunut, saattaa haluta tuoda esiin vain parhaimpia puolia itsestään. Treffeillä kannattaa olla oma itsensä, mutta tietenkin on hyvä olla ystävällinen ja kohtelias, jos toisesta tykkää. Usein tämä tulee luonnostaan. Toisen seurassa voi olla ensin vaikeaa olla oma itsensä, jos ei oikein tiedä, kuinka paljon pitäisi itsestä kertoa. Yleensä tilanne helpottuu jatkossa.
On tavallista miettiä, tekikö jotain outoa treffeillä. Vaikka ei olisi tehnyt mitään outoa tai väärää, saattaa toinen olla sitä mieltä, ettei halua enää uusia treffejä. Tämä ei tarkoita, että itsessä olisi jotain vikaa. Usein kyse on vain siitä, että mitään suurempaa kemiaa ei syttynyt. Toinen pitää treffikumppanista kaverina. Asia saattaa harmittaa, mutta on tuttua muillekin.
Toisen kanssa voi vielä asiallisesti jutella, jos jokin on jäänyt mietityttämään. Yleensä on hyvä antaa vielä uusi mahdollisuus toisille treffeille, toki välttämättä kaikki eivät halua näin tehdä. Toisen näkemystä tulee tällöin kunnioittaa. Kyse on vain ihmisten erilaisista henkilökemioista. Vaikka heti ei löytyisikään ketään erityistä kumppania, saattaa tulevaisuudessa tulla eteen joku kiva kumppani, joka pitää sinusta juuri sellaisenaan.
Omista tunteistaan kannattaa puhua esimerkiksi kavereidensa kanssa. Samanlaiset kokemukset ja ajatukset ovat muillekin tuttuja ja toisilta saatu tuki tuntuu usein hyvältä. Myös neuvontapuhelimeen saa soittaa. Puhelimessa voi puhua paremmin omasta tilanteestaan ja tunteistaan. Yhteystiedot saat täältä.
Neuvonnan tiimi