Onko keväällä tai kesällä helpompaa saada seksiä?
Onko keväällä tai kesällä helpompaa saada seksiä kuin syksyllä tai talvella? En ole vielä harrastanut seksiä mutta toivon että pääsen vielä joskus ja ettei tarvitse odottaa liian pitkää kun kaverit on sanonut että tuntuu tosi hyvältä kun pääsee nussimaan.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksiä voi saada mihin vuodenaikaan tahansa. Toki keväällä ja kesällä lisääntyvä valon ja lämmön määrä voivat tehdä olon kevyemmäksi ja saada myös seksihalut nousemaan. Loppujen lopuksi kumppani ja elämäntilanne ovat kuitenkin ne tekijät, jotka vaikuttavat seksin harrastamiseen vuodenaikaa enemmän. Tilanteissa on silti yksilöllisiä eroja. Periaatteessa kumppani saattaa löytyä helpommin keväällä tai kesällä esimerkiksi matkailun, tapahtumien tai kesäjuhlien kautta. Miten ja milloin kaverisi ovat löytäneet kumppaninsa? Voisiko heiltä pyytää apua mahdolliseen kumppanin etsimiseen?
Ymmärrettävästi seksin harrastaminen voi olla mielessä, jos kuulee kavereilta juttuja nussimisesta. Vaikka tuntuisi siltä, että kaikki ovat jo harrastaneet seksiä, ei tämä pidä paikkaansa. On olemassa monia muitakin ihmisiä, jotka eivät ole vielä harrastaneet kumppanin kanssa seksiä. Liikaa ei kannata vertailla itseään muihin, koska jokaisen elämä kulkee omia reittejään. Sinulla on koko loppuelämäsi aikaa harrastaa seksiä, joten mitään kiirettä ei ole. Seksin harrastamisesta on kuitenkin lupa haaveilla ja fantasioida. Fantasioinnin ohella seksuaalisuuttaan voi toteuttaa esimerkiksi itsetyydytyksen avulla.
Toivottavasti löydät sinulle sopivan kumppanin, mutta osaat tarvittaessa nauttia elämästäsi ja seksuaalisuudestasi myös muilla tavoin. Kaikenlaisista tunteistaan ja huolistaan kannattaa aina puhua jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Tällaiset mietinnöt ovat tuttuja myös aikuisille, joten he tietävät, miltä sinusta tuntuu eikä syytä nolostumiseen ei ole. Aikuiselta voi saada muutenkin vinkkejä ja tukea elämän varrelle. Myös me autamme neuvontapuhelimessa sinua, mikäli kaipaat vielä lisää neuvoja tai apua. Jos sinua kiinnostaa, voit tutustua jo valmiiksi ekaa kertaa käsittelevään artikkeliin täältä.
Neuvonnan tiimi