Onko kirjastoissa seksikirjoja, joissa olisi kuvia yhdynnöistä tai suuseksistä?
Onko kirjastoissa sellaisia seksikirjoja, joissa olisi kuvia yhdynnöistä tai suuseksistä niin, että sukuelimiä näkyisi? Olen lainannut pari kirjaa. Niissä on paljon kuvia, joissa nainen on seksikkäissä alusvaatteissa tai ilman rihmankiertämää. Mies hyväilee rintoja ja nännejä sormin, kielellä ja huulilla ja jopa jääpalalla. Yhdessä kuvassa mies on nuolemassa naisen pyllyä. Sukuelimiä ei näy kummassakaan, ei naisen eikä miehen. Eikö sellaisia kirjoja saa olla lainattavana?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erilaisista seksuaalissävytteisistä kuvista on sallittua olla kiinnostunut. Mielenkiintoisia kirjoja voi lainata kirjastosta ja katsella mainitsemiasi kuvia, jos se tuntuu itsestä hyvältä.
Harmillista, että paikkakuntasi kirjastossa ei ole täysin sellaisia kirjoja, joita toivoisit. Todennäköisesti kirjastoon on otettu kirjoja, jotka eivät vahigossa tule loukanneeksi kuvillaan herkempiä lukijoita. Yksi vaihtoehto myös on, että kustantajat eivät kustanna paljoakaan sellaisia kirjoja, joissa näkyy sukuelimiä tai varsinaista yhdyntää. Asia on jätetty kirjoissa sanallisen viestinnän tai esimerkiksi piirrettyjen kuvien varaan.
Joissakin kirjastoissa saattaa olla toivomaasi materiaalia. Seksologian luokka on 59.35 yleisten kirjastojen luokitusjärjestelmässä. Sinua voisi auttaa etsinnöissäsi kysyminen kirjastonhoitajalta. Jos kasvokkain kysyminen tuntuu hankalalta, voit tutustua myös netistä löytyvään Kysy kirjastonhoitajalta -palveluun.
Neuvonnan tiimi