Onko mahdollista saada yhtäaikainen orgasmi?
Onko mahdollista, että sekä tyttö että poika saisivat orgasmin samaan aikaan? Onko siinä kyse puhtaasta sattumasta, jos niin kävisi, vai voiko siihen itse vaikuttaa? Olisiko yhtäaikainen orgasmi vielä parempi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kaksi ihmistä voi saada orgasmin samaan aikaan. Kehon toimintoja saattaa olla kuitenkin hankalaa ohjailla. Orgasmin saamiseen vaikuttaa paljon kehojen toiminta, kiihottuneisuustila, stimulointitapa, parisuhteen tila ja tunnelma. Yleensä käy niin, että joillain kerroilla orgasmi voi tulla samaan aikaan, mutta monesti orgasmi saattaa tulla eri aikaan. Jos orgasmi tulee yhtäaikaisesti, saattaa kyse olla sattumasta. Sekä oma että kumppanin kehontuntemus voi kuitenkin auttaa yhtäaikaisen orgasmin saavuttamisessa.
Vaikka jotkut saattavat mieltää yhtäaikaisen orgasmin ihanteellisena asiana, ei samanaikainen orgasmi ole kuitenkaan yhtään sen parempi asia verrattuna kahteen erilliseen orgasmiin. Todellisuudessa orgasmi harvoin tulee samaan aikaan kumppanin orgasmin kanssa. On myös kertoja, jolloin orgasmi ei välttämättä tule ollenkaan. Tilanteet vaihtelevat henkilön ja seksikerran mukaan. Etenkin suorituspaineet voivat vaikuttaa heikentävästi orgasmin saamiseen. Kehoa on vaikeaa käskeä tekemään sekunnin tarkkuudella mitään. Mieluummin nauttii erilaisista tuntemuksista kuin pakottaa itsensä saamaan orgasmin täysin samaan aikaan kumppaninsa kanssa.
Kumppanin kanssa kannattaa keskustella, millainen seksi olisi kummankin mielestä nautinnollista ja millä tavoin kumpikin saavuttaisi orgasmin parhaimmin.
Neuvonnan tiimi