Onko mahdollista tehdä jotakin sen eteen, että saisi voimakkaampia orgasmeja?
Onko mahdollista tehdä jotakin sen eteen, että saisi voimakkaampia orgasmeja? En oikein ole varma, olenko itse saanut orgasmia. Luulen, että olen, mutta ei se ole ollut sellainen kuin jotkut kuvailevat. Onko syy sitten ala- vai yläpäässä? Miten sitäkään voi tietää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen kokee orgasmituntemukset omalla tavallaan. Ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa saada orgasmia. Jos koet, että olet saanut orgasmin, olet oikea ihminen arvioimaan ja tuntemaan oman kehosi toimintaa.
Vaikka orgasmi tuntuu kehossa, syntyy orgasmituntemus aivoissa. Orgasmin hetkellä kehon lihakset yleensä supistelevat ja joillakin keho voi vavista. Hengitys on tiheämpää ja myös ääntelemistä saattaa tapahtua. Koska orgasmituntemuksissa on suuriakin eroja, voivat tavat kokea orgasmi vaihdella ihmisen mukaan. On hyvä huomioida, että sooloseksi ja kumppanin kanssa harrastettu seksi voi olla nautinnollista myös ilman orgasmia. Lehdissä, sosiaalisessa mediassa, sarjoissa ja (porno)elokuvissa orgasmi voi olla suurenneltua, liioiteltua tai näyteltyä. Todellisuudessa orgasmi näyttäytyy hyvin moninaisena. Joskus orgasmi voi olla valjumpi, toisinaan taas voimakkaampi. Kaikki kokemukset ovat oikeita, oleellista on, että henkilö kokee hetken nautinnollisena.
Omaa kehoaan on sallittua tutkia etsiessään voimakkaampia orgasmeja. Koetko paineen voimakkaan orgasmin saamiseen tulevan ystävien, median vai kenties kumppanin taholta? Suorituspaineet voivat tehdä hallaa orgasmituntemukselle. Olisi hyvä löytää rentouttava mielentila ja antaa itselleen lupa tutustua rauhassa omaan kehoonsa ja seksuaalisuuteensa. Kun tuntee oman kehonsa, tietää myös, millä tavoin saa nautintoa joko yksin tai kumppanin kanssa. Sinua voisi hyödyttää tutkimuksissasi sooloseksiä ja klitorisseksiä ja seksivälineitä käsittelevät artikkelimme. Niihin on koottu laajemmin vinkkejä seksuaaliseen itsetutkimukseen liittyen.
Mitään paineita ”oikeanlaisen” orgasmin saamiseen ei ole. Sinulla on lupa kokea asiat niin kuin koet ja nauttia sinulle sopivalla tavalla. Jos taustalla on ystävien tai mahdollisen kumppanin taholta tuleva paine, voi omat tuntemukset ottaa rohkeasti puheeksi. Mikäli koet, että kaipaisit vielä neuvoja tai keskustelua seksuaalisuuteen ja orgasmeihin liittyen, autamme sinua mielellämme lisää neuvontapuhelimessamme.
Neuvonnan tiimi