Onko minulla poikkeuksellisen voimakas tarve itsetyydytykseen ja purkautumiseen?
Onko minulla poikkeuksellisen voimakas tarve itsetyydytykseen ja purkautumiseen? Runkkaan aamulla herättyäni sängyssä tai suihkussa. Runkkaan illalla nukkumaan käydessä, ja joskus jo ennen iltaruokaa. Koulussa on erektioita, ja tekisi mieli purkautua, mutta olen sinnitellyt kotiin asti. Seksuaaliset ajatukset hallitsevat mieltäni. Tekisi mieli saada tytöiltä suuseksiä, laueta suuhun ja pilluun, nuolla pillua ja kosketella monien tyttöjen tissejä ja takapuolia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Murrosiässä on luonnollista kiinnostua seksiin liittyvistä teemoista. Mainitsemissasi asioissa ei ole mitään outoa ja niistä on sallittua kiihottua ja fantasioida.
Itsetyydytyksen määrä vaihtelee henkilöittäin ja elämäntilanteittain. Tyypillisesti murrosiässä itsetyydytystä saatetaan harrastaa hieman enemmän kuin myöhemmin iän karttuessa. Runsaskaan itsetyydytyksen määrä ei vielä tarkoita, että tilanne olisi jotenkin poikkeuksellinen. Vaikuttaako runkkaaminen jaksamiseesi, koulutyöhösi, ihmissuhteisiisi tai esimerkiksi uni-valverytmiisi? Kerroit, että ainakin koulupäivän ajan maltat olla runkkaamatta, vaikka erektioita syntyisikin. Tämä voisi viitata siihen, että pystyt hoitamaan koulutyösi. Omaa tilannettaan kannattaa havainnoida, jos kokee sen tarpeelliseksi. Mikäli runkkaaminen vaikuttaisi omaan henkiseen tai fyysiseen hyvinvointiisi, on tärkeää pitää pientä taukoa ja yrittää suunnata ajatukset johonkin muuhun mielekkääseen tekemiseen. Aihepiiriä on käsitelty tarkemmin tässä artikkelissa.
Viestisi perusteella vaikuttaisi siltä, että voit olla vielä rauhassa tilanteesi suhteen. Jos asia mietityttää kuitenkin edelleen tai koet, että itsetyydytys vaikeuttaa elämääsi, kannattaa asiasta jutella esimerkiksi terveydenhoitajan kanssa. Myös neuvontapuhelimeen saa soittaa, mikäli jokin asia vielä huolettaa.
Neuvonnan tiimi