Onko mitä terveysriskejä, jos harrastaa pyllyseksiä ilman kondomia? Jos saa...
Onko mitä terveysriskejä, jos harrastaa pyllyseksiä ilman kondomia? Jos saa siemensyöksyn pyllyyn, valuuko sperma ulos pyllystä kuinka pian, vai vasta kakalla käydessä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että pidät huolta terveydestäsi. Jotta terveysriskeiltä vältyttäisiin, on kaikissa seksin muodoissa tärkeää suojautua käyttämällä kondomia. Anaaliseksissä kondomi suojaa seksitaudeilta ja suolistobakteerien aiheuttamilta mahdollisilta tulehduksilta.
Jokaisen keho on erilainen ja siksi on yksilöllistä, missä vaiheessa sperma valuu ulos pyllystä anaaliseksin jälkeen. Joillakin sperma saattaa tulla ulos melko nopeastikin ja toisilla esimerkiksi kakan yhteydessä. Myöskin seksikertojen välillä voi esiintyä eroja sperman poistumisen suhteen. Mikäli kondomi on käytössä, on helpointa antaa siemensyöksyn tulla kondomin sisälle, jolloin sperman valumisesta ei tarvitse olla huolissaan.
Anaaliseksiin ja terveyteen liittyen saat tarvittaessa tietoa vielä terveydenhoitajalta tai soittamalla neuvontapuhelimeemme, jossa neuvomme sinua mielellämme lisää. Halutessasi voit tutustua aiheeseen myös anaaliseksiä käsittelevän artikkelin ja sarjakuvan avulla.
Maija Nieminen