Onko normaalia, että panettaa joka päivä vaikka olisi pannut useita...
Onko normaalia, että panettaa joka päivä vaikka olisi pannut useita kymmeniä minuutteja edellisenä päivänä ja siis joka päivä tekee mieli lisää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisiä on erilaisia ja on hyvin yksilöllistä, kuinka usein haluaa harrastaa seksiä. On kuitenkin ihan luonnollista, jos tuntee panetusta joka päivä. Et maininnut, minkä ikäinen olet, mutta jos olet varsinkin murrosikäinen, on hyvin yleistä kokea panetusta joka päivä, vaikka olisikin pannut edellisenä päivänä.
Seksuaaliseen haluun voivat vaikuttaa elämän aikana monet eri tekijät. Tällaisia seikkoja ovat muun muassa hormonitoiminta, terveydentila, ihmissuhteet tai eri elämäntilanteet kaikkine osa-alueineen. Toivottavasti koet asian positiivisena voimavarana. Jos tilanne kuitenkin mietityttää vielä sinua tai haittaa arkisten asioiden hoitamista, voit jutella asiasta tarkemmin terveydenhoitajan kanssa.
Maija Nieminen