Onko normaalia se että kun näen jossain hyvännäköisen naisen tai...
Onko normaalia se että kun näen jossain hyvännäköisen naisen tai kuvan niin kalusta valuu heti tahmeaa ja kirkasta nestettä, vaikka ei seiso ja alushousut aina märkiä tippoja täynnä

Hei, kiitos kysymyksestäsi.
Kuvailet tilannetta, jossa Cowperin rauhasista erittyy kuvailemaasi vähän tahmeaa ja kirkasta nestettä. Eritteen tarkoitus on liukastaa peniksen terskaa ja neutralisoida virtsaputki, sekä helpottaa siemennesteen kulkua. Neste on siis niin sanottua esiliukastetta, mutta sitä usein kutsutaan kiima- tai touhutipoiksi.
Reaktio on normaali, mutta usein tapahtuessa ymmärrettävästi vähän ärsyttävä. Asia korjaantuu iän myötä, sillä nuorilla tätä tapahtuu useammin kuin vanhemmilla ihmisillä.
Esiliukasteen tulemista ei voi yrittää kontrolloida samalla tavalla kuin esimerkiksi siemensyöksyä. Jo esiliukasteessa voi olla siittiöitä, jonka vuoksi penis-emätinyhdynnässä kondomin käyttö on tarpeen alusta loppuun saakka, jos raskautta ei ehkäistä muilla tavoin.
Neuvonnan tiimi