Onko nuuskan käyttö voinut vaikuttaa peniksen kokoon murrosiässä?
Onko nuuskan käyttö voinut vaikuttaa peniksen kokoon murrosiässä?. Penis on normaalipituinen mutta melko ohut (11-12cm ympärys), joten onko mahdollista että kehitys on pysähtynyt sen osalta. Pituuskasvu on kuitenkin edennyt normaalisti.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Peniksen kokoon ja murrosiän pituuskasvuun vaikuttavat pitkälti lähinnä henkilön omat perintötekijät. Tupakkatuotteet voivat kuitenkin joissain tapauksissa vaikuttaa pituuskasvuun. Kehitykseen ja kasvuun liittyvät asiat ovat silti aina yksilöllisiä. Myös se on yksilöllistä, onko nuuska vaikuttanut juuri peniksen kokoon.
Mittojesi perusteella vaikuttaisi siltä, että olet kehittynyt aivan tavalliseen tapaan. Ympärysmittasi on samaa kokoluokkaa kuin toisillakin, eli asiasta ei tarvitse olla huolissaan. Mittojesi mukaan sinulla ei ole sen ohuempaa penistä kuin muillakaan ihmisillä. Joskus saattaa kuitenkin nähdä kehonsa erilaisena verrattuna muihin. Vertailu on kuitenkin turhaa, olet hyvä tuollaisenaan.
Peniksen kokoon liittyvät huolet ovat tavallisia. Jos koet, että virtsaaminen, erektion saaminen ja siemensyöksy onnistuvat vaivatta, voit olla aivan rauhassa tilanteesi suhteen. Kaikki vaikuttaisi toimivan niin kuin pitääkin. On mahdollista, että suurimmat kehitysvaiheet ovat takana, mutta jokaisen keho toimii omalla tavallaan. Kasvuun ja kehitykseen saat henkilökohtaisempaa tietoa terveydenhoitajalta. Hänen kanssaan on mahdollista ottaa puheeksi myös nuuskaan tai peniksen kokoon ja ulkonäköön liittyvät asiat.
Neuvonnan tiimi