Onko ok harrastaa vain itsetyydytystä, jos muut jo nussivat?
Tuntuu vaan että kaikki mun kaverit ja tutut samanikäiset nussii ja tekee kaikkea seksiin liittyvää mutta ite varmaan haluisin vielä vaan harrastaa itsetyydytystä. Onko se ok? Oonko ihan luuseri jos haluun näin? Niinku tiedän että joku päivä haluun varmadti nussia ja pillu on varmasti aivan ihanan tuntuista mutta nyt musta on kiva vaan haaveilla ja hieroa penistä itsekseni. Toivon vaan kans etten oo ihan vika joka harrastaa seksiä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hyvin yleistä ajatella muiden jo aloittaneen nussimisen. Vaikka tuntuisikin siltä, että kaikki muut ovat harrastaneet seksiä, ei se edes tilastollisesti voi pitää paikkaansa. Toki jotkut ovat voineet kokeilla nussimista, mutta toiset saattavat antaa itsestään vain kokeneemman kuvan. Moni muu on aivan samassa tilanteessa kanssasi.
On täysin sallittua fantasioida itseään kiihottavista asioista ja toteuttaa seksuaalisuuttaan itsetyydytyksen keinoin. Itseään saa hyväillä niillä tavoilla, jotka tuntuvat nautinnollisimmilta. Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa ja on erittäin OK, jos haluat harrastaa vielä ”vain” itsetyydytystä. Kyseessä on sinun kehosi ja saat päättää siitä, missä tahdissa etenet seksiin.
Ajattelutapasi ja toiveesi eivät tee sinusta luuseria. Jokaisen ihmisen elämä kulkee omia reittejään ja ihan varmasti ehdit seksiä vielä harrastamaan vaikka koko loppuelämäsi ajan. Mutta toistaiseksi on lupa nauttia tästä hetkestä.
Voit huoletta jatkaa kuvaamallasi tavalla. Jos asia painaisi sinua kovasti, on hyvä jutella jonkun turvallisen aikuisen kanssa. Tilannetta ei tarvitse nolostella, koska myös aikuiset ovat miettineet samanlaisia asioita sinun ikäisenäsi. Lisäksi neuvontapuhelimessa voi avautua tarvittaessa tilanteestaan. Yhteystiedot saat täältä.
Neuvonnan tiimi