Onko pojille seksissä tärkeintä purkaa paineita?
Miten tytön ja pojan seksuaaliset mieltymykset saisi parhaiten toteutettua molemmat? Olen 16v tyttö, ja minulle jo kädestä pitäminen on tosi intiimiä ja läheistä. En ole vielä kokenut seksiä, mutta tiedän, että kaipaan läheisyyttä, hellyyttä ja paljon hyväilyjä, ennen kuin voin olla yhdynnässä. Ja eikö pojille se tärkein juttu ole purkaa paineita yhdynnässä ja suuseksissä? Entä jos poika käy kärsimättömäksi ennen kuin pääsee siihen itselle tärkeimpään ja parhaimpaan hetkeen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen pitää aina vähän eri jutuista seksin yhteydessä. Läheisyyden, hellyyden ja hyväilyjen tarve ovat kuitenkin asioita, joista useimmat pitävät. Myös moni poika saattaa kaivata hellyyttä ja hyväilyjä ennen yhdyntää. Toki tarpeet voivat vaihdella henkilön lisäksi myös seksikerran mukaan. Kaikille pojille ei ole kuitenkaan tärkeintä purkaa paineita. Useimmat nauttivat myös kosketuksesta, hellyydestä ja yhteisestä vuorovaikutuksesta.
Joskus saattaa olla mahdollista, että poika käy kärsimättömäksi ennen yhdyntää. Tällöin kannattaa keskeyttää hyväilyhetki kokonaan ja sanoa, ettei toisen käytös tunnu mukavalta. Useimmat tajuavat kyllä parantaa käytöstään, sillä kun toisesta välittää, haluaa toiselle vain hyvää. Aidosti toisesta välittävä ihminen pyrkii etenemään kumppanilleen sopivaan tahtiin. Kumppaniksi kannattaakin valita turvalliselta tuntuva henkilö, jonka seurassa on kokonaisvaltaisesti mukavaa olla.
Omista huolistaan ja toiveistaan kannattaa puhua pojan kanssa jo etukäteen. Puhumalla voi myös keskustella molempien mieltymyksistä ja pyrkiä sovittamaan niitä yhteen. Poikakin saattaa kaivata samanlaisia asioita kuin sinä. Moni myös tietää, että esileikki kaikkine hyväilyineen merkitsee usein paljon kumppanille, joten poika saattaa osata odottaakin rauhallista etenemistä. Ei siis syytä huoleen. Lisätietoa ekasta kerrasta saat täältä ja suuseksistä täältä.
Neuvonnan tiimi