Onko suuseksi joillekin ihmisille jotenkin vähempiarvoista tai huonompaa kuin yhdyntä?
Onko suuseksi joillekin ihmisille jotenkin vähempiarvoista tai huonompaa kuin yhdyntä? Eikö suuseksi ole hyvin intiimiä ja suurta luottamusta vaativaa? Eihän kukaan nainen ottaisi pippeliä suuhunsa, ellei luottaisi toiseen, ja jos se tuntuisi muuten vastenmieliselle.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaiselle seksi ja seksuaalisuus merkitsevät eri asioita. On olemassa ihmisiä, jotka saattavat ajatella mainitsemallasi tavalla. Tämä ei tarkoita, etteikö itse voisi ajatella toisin. Seksin eri muotoja ei tulisi arvottaa, koska kaikki seksitavat ovat yhtä arvokkaita ja intiimejä.
Niin suuseksi kuin yhdyntä vaativat luottamusta toiseen. Kun toiseen luottaa, uskaltaa myös antautua nautinnolle paremmin. Pippeliä ei ole pakko ottaa suuhun, jos se tuntuu vastenmieliseltä. Kaikissa seksitavoissa on hyvä kuunnella molempien toiveita ja kunnioittaa kummankin rajoja. Huomioiduksi ja kunnioitetuksi tullessa myös luottamus kasvaa ja toisen seurassa on kaikin tavoin kivaa ja turvallista olla.
Mukavaa, että haluat miettiä syvällisesti ja eri näkökulmista seksiin liittyviä asioita. Jos sinua kiinnostaa, olet tervetullut jatkamaan mietintöjäsi myös neuvontapuhelimeen, jonka yhteystiedot saat täältä.
Neuvonnan tiimi